کتاب‌های هدایت پرفروش شدند

۱۳۹۵/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۸۹۱

کتاب‌های «سه قصه» و «آثار نایاب صادق هدایت» در صدر آثار پرفروش بازار نشر در هفته گذشته قرار گرفتند. به گزارش ایرنا، سه عنوان داستان از سال‌های دهه 60 نوشته ایرج طهماسب در صدر کتاب‌های پرفروش قرار گرفت. کتاب «آثار نایاب صادق هدایت» با گردآوری جهانگیر هدایت از نشر چشمه نیز از پرفروش‌های هفته اول اسفند است.

«تصرف عدوانی» نوشته لنا اندرشون با ترجمه سعید مقدم از نشر مرکز، «دختری که رهایش کردی» نوشته جوجو مویز با ترجمه کتایون اسماعیلی از نشر ملیکان، «ملت عشق» نوشته الیف شافاک با ترجمه ارسلان فصیحی از نشر ققنوس، «مردی به نام اوه» نوشته فردریک بکمن با ترجمه حسین تهرانی از نشر چشمه و «شازده کوچولو» نوشته آنتوان دوسنت اگزوپری با ترجمه احمد شاملو از نشر نگاه دیگر آثار پرفروش بازار کتاب در هفته گذشته بودند.

رمان کوری نوشته ژوزه ساراماگو با ترجمه مینو مشیری از نشر علم، «میوه خارجی» نوشته جوجو مویز و ترجمه مریم مفتاحی از نشر آموت، «آخرین نامه معشوق» از جوجو مویز با ترجمه کتایون اسماعیلی از نشر ملیکان، آثار نایاب صادق هدایت با گردآوری جهانگیر هدایت از نشر چشمه از پرفروش‌های کتاب هفته گذشته هستند. کتاب فیلسوفان هیتلر نیز از آثاری پرفروش بوده که به بررسی سنت فیلسوفان هیتلر می‌پردازد. کتاب «ایرانیان از دوران باستان تا دوره معاصر» نیز به موضوع چیستی، چگونگی و چرایی تاریخ ایران می‌پردازد و کتاب «پرسش‌هایی از مارکس» نیز به مباحثی در باب روشن کردن تفکر مارکس و اندیشه‌های او و همچنین پاسخگویی به برخی شبهات درباره آرا و نظرات مارکس اختصاص دارد.

«هنر شفاف اندیشیدن» نوشته رولف دوبلی با ترجمه عادل فردوسی‌پور از نشر چشمه، «دنیای سوفی» نوشته یوستین گردر با ترجمه حسن کامشاد از نشر نیلوفر، «در جست‌وجوی معنای زندگی» نوشته خسرو ناقد از نشر فرهنگ معاصر، «صلحی که همه صلح‌ها را بر باد داد» نوشته دیوید فرامکین با ترجمه حسن افشار از نشر ماهی، «در ستایش بطالت» نوشته برتراند راسل با ترجمه محمدرضا خانی و «جستارهایی در باب عشق» نوشته آلن دوباتن با ترجمه گلی امامی از نشر نیلوفر و «نیمه تاریک وجود» نوشته دبی فورد با ترجمه فرناز فرود از نشر حمیدا و غیره از پرفروش‌ترین کتاب در هفته گذشته در بازار نشر بودند. صادق هدایت در سال‌های 1310 تا 1325 نوشته‌های طنز، پژوهشی، ترجمه و غیره را در روزنامه‌های آن ایام چاپ می‌کرد و در اکثر موارد از نام مستعار یا (ص. ه) استفاده می‌کرد. در حقیقت دو نسل از زمان انتشار این آثار سپری شده و برای خوانندگان امروزی آثار نایابی است که چاپ شده‌اند‌.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر