پرونده رسوایی «فیون» به 3 قاضی تحقیق سپرده شد

۱۳۹۵/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۸۴۱

گروه جهان|

در حالی که تنها دو ماه تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در فرانسه باقی مانده است تحقیق درباره مشاغل ساختگی و دستمزدهای بالای اعضای خانواده فرانسوا فیون نامزد محافظه‌کاران در این انتخابات به سه قاضی تحقیق سپرده شد. به این ترتیب تحقیقات قضایی درباره اقدامات فیون در موضوع «اختلاس و سوءاستفاده از دارایی‌های عمومی» وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش یورونیوز، در زمان انتشار این خبر، فرانسوا فیون در نزدیکی پاریس در جمع هوادارانش مشغول سخنرانی بود. او بدون اشاره به این موضوع بار دیگر طرفدارانش را به اتحاد برای پیروزی در مبارزات انتخاباتی فراخواند و گفت: «شما همراهان من هستید و در کنار شما، احساس قدرت می‌کنم؛ قدرتی که به من برای پیروزی کمک می‌کند. عزم ما در مبارزه برای بهبود فرانسه بیش از هر زمانی است.»

این سه قاضی تحقیق از هم‌اکنون می‌توانند هر زمان که لازم بدانند علیه فرانسوا فیون اعلام جرم کنند. فیون متهم است که به همسرش «پنلوپه» در سمت مشاور پارلمانی حدود ۸۳۰هزار یورو و به دو فرزندنش در زمانی که دانشجو بودند و برای پدر به عنوان وکیل کار می‌کرده‌اند ۸۴هزار یورو پرداخت کرده است. بر اساس افشاگری‌های به عمل آمده همسر و فرزندان فیون مستحق دریافت این مبالغ هنگفت نبوده‌اند و مبالغ پرداختی متناسب با خدمات آنها نبوده است و آنها هزاران یورو برای مشاغلی دریافت کرده‌اند که وجود خارجی نداشته است. تحقیقات جدید قضایی در حالی انجام می‌شود که موقعیت دو رقیب اصلی فیون، همچنان رو به بهبود است. امانوئل ماکرون، نامزد مستقل و میانه‌رو توانست با کسب حمایت فرانسوا بایرو، موقعیت خود را در میان رقبا بهبود بخشد و مارین لوپن، نامزد راست افراطی نیز بنا بر نظرسنجی‌ها همچنان پیشتاز است. فیون با وجود اتهامات وارده به او تاکید کرده که از انتخابات کناره‌گیری نمی‌کند. او گفته است: «من نامزد هستم و تا پیروزی ادامه خواهم داد.» این اظهارنظر فیون عقب‌نشینی از موضع و وعده پیشین او محسوب می‌شود. وی پیش‌تر گفته بود در صورت وارد شدن اتهام رسمی به او از نامزدی خود صرف‌نظر خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر