رشد 75 درصدی ضریب نفوذ بیمه در دولت یازدهم

۱۳۹۵/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۸۲۷

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه بیمه مرکزی اعلام کرد: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم ضریب نفوذ بیمه نسبت به پیش از آن از رشدی ۷۵درصدی برخوردار بوده است.

حسن‌رضا عباسیان‌فرد اعلام کرد: آخرین آمار ضریب نفوذ بیمه پیش از دولت یازدهم در پایان سال 91 حدود 1.73درصد بوده که این شاخص به واسطه سیاست‌های دولت تدبیر و امید در پایان سال 94 به 2.1درصد رسید و در پایان سال جاری نیز رشد دیگری را ثبت خواهد کرد.

وی افزود: حق بیمه تولیدی نیز در سال 91 حدود 131هزار میلیارد ریال بوده که این میزان در پایان سال 94 به 229هزار میلیارد ریال رسید و بدین‌ترتیب رشد حدود 75درصدی در طول 3سال را نشان می‌دهد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه بیمه مرکزی درباره سهم بیمه‌های زندگی از ابتدای دولت یازدهم نیز گفت: سهم بیمه‌های زندگی در سال 91 معادل 7.8درصد بوده که این شاخص در پایان سال 94 به 13.1رسید که این به معنی رشد 55 درصدی سهم بیمه‌های زندگی نسبت به سال 91 است.

عباسیان‌فرد با بیان اینکه دولت یازدهم در سال اول فعالیت خود سهم بیمه‌های زندگی را با 1.3درصد رشد به 9.1درصد افزایش داد، اظهار کرد: این شاخص در سال دوم دولت با رشد 1.7درصدی به 10.8درصد رسید؛ همچنین در سال سوم فعالیت دولت نیز سهم بیمه‌های زندگی با ثبت رشد 1.3درصدی به 12.1درصد افزایش یافت. در ۹ماهه نخست سال ۱۳۹۵ سهم بیمه‌های زندگی به 13.1درصد رسید.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه بیمه مرکزی با یادآوری برنامه‌های متعدد دولت برای توسعه بیمه‌های عمر اظهار کرد: یکی از این برنامه‌ها تخصصی کردن این رشته بیمه‌یی است؛ به طوری که بیمه‌های عمر از بیمه‌های غیرعمر جدا شده و از نظر حق بیمه، ذخایر و سرمایه‌گذاری به صورت یک شرکت مستقل اداره شوند.

وی سیاست بیمه مرکزی برای تفکیک حساب بیمه‌های زندگی از سایر بیمه‌ها و ارائه صورت‌های مالی مجزا را یادآور شد و تصریح کرد: شرکت‌های بیمه باید منابع مالی بیمه زندگی را نیز به طور مجزا مدیریت کنند که در نتیجه آن بیمه‌گذاران زندگی از منافع مربوط به این بیمه بهره‌مند می‌شوند؛ بیمه مرکزی این سیاست را به عنوان سیاست اصلی در این حوزه در دستور کار خود قرار داده و برای اجرای آن نیز کارگروهی تشکیل داده است.

عباسیان‌فرد درباره افزایش تعداد شرکت‌های بیمه گفت: در طول فعالیت دولت یازدهم 3شرکت بیمه جدید به این صنعت افزوده شد و شرکت چهارم که قرار است به این حوزه افزوده شود درحال پذیره‌نویسی، مراحل ثبت و تشکیل هیات‌مدیره است؛ این شرکت جدید ویژه بیمه‌های زندگی است و فعالیت خود را به صورت تخصصی در این حوزه آغاز خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر