روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۸۲۰

پیشنهاد پلیس برای نصب GPS به صندوق‌های رای؛ ایسنا فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه در بحث تامین امنیت انتخابات با کسی تعارفی نداریم، گفت: اگر امنیت یک شهر یا استان در زمان انتخابات به مخاطره افتد، به هیچ عنوان از مسوولیت خود عدول نمی‌کنیم. سردار اشتری دیروز در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات کشور با اشاره به اینکه تامین امنیت صندوق‌های سیار نیز بسیار مهم است، اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که دستگاه GPS به صندوق‌ها نصب شود زیرا در برخی موارد در میان راه صندوق‌ها به سرقت رفته یا به آتش کشیده شده است.

گزارش روزانه اقداماتی که موجب تضعیف مشارکت می‌شود؛ فارس وزیر کشور گفت: هر روز باید گزارش هر نوع تحرک و اقدامی که موجب تضعیف مشارکت یا برهم خوردن بی‌طرفی می‌شود به من داده شود. عبدالرضا رحمانی‌فضلی دیروز در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات کشور با بیان اینکه برخی دنبال دسته‌بندی افراد به انقلابی و غیرانقلابی هستند، تصریح کرد: ما باید همه مردم را در ظرف انقلاب تعریف کنیم، ما به چه حقی این تقسیم‌بندی را انجام می‌دهیم و اکثر مردم را از دایره انقلاب دور می‌کنیم.

نقش زنان در تصمیم‌گیری کلان شناسایی نشده است؛ ایرنا معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: هنوز نقش زنان آنچنان که باید و شاید در عرصه‌های فرهنگی، پژوهشی، علمی و تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و کلان جامعه شناسایی نشده است. شهیندخت مولاوردی دیروز در همایش ملی زن در تاریخ محلی خوزستان در اهواز اظهار کرد: ورود تدریجی زنان به عرصه‌های مدیریت از مهم‌ترین ویژگی‌های خوزستان است اما هنوز جای خالی زنان مقاوم و توانمند این استان در عرصه‌های کشوری مانند نمایندگی مجلس شورای اسلامی احساس می‌شود.

لایحه برنامه ششم ایراداتی دارد؛ ایسنا عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفت: ایراد سابق شورای نگهبان به طرح استفساریه تبصره ٤ ماده ٥٢ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی کماکان به قوت خود باقی است. وی افزود: چند مصوبه در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت؛ نخست طرح استفساریه تبصره ٤ ماده ٥٢ قانون انتخابات بود که قبلا هم دو نوبت به شورای نگهبان ارسال شده بود و توسط شورا ایراداتی نسبت به آن وارد شد. صرف‌نظر از عدم تطابق سوال و پاسخ این استفساریه، ایراد سابق شورای نگهبان کماکان به قوت خود باقی است. این استفساریه مغایر اصل ٩٩ قانون اساسی و نظریه تفسیری شورای نگهبان است.

تجمع خانواده محکومان موادمخدر مقابل مجلس؛ ایرنا جمعی از خانواده‌های متهمان حمل موادمخدر که به اعدام محکوم شده‌اند، روز گذشته مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواستار لغو این مجازات شدند. یکی از این خانواده‌ها در این خصوص گفت: ما خواهان تصویب هر چه سریع‌تر طرح مجلس درمورد جایگزینی مجازات به جای اعدام برای محکومان جرایم مربوط به موادمخدر هستیم تا مجازات افرادی که در زندان هستند، کاهش یابد. گفتنی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ سوم آذر ماه با یک فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصمیم نهایی، مجازات جایگزین اعدام برای مجرمان موادمخدر اعلام می‌شود.

تاکید ۱۳ نماینده بر جلوگیری از حضور وزرا در منازل سفرای خارجی در تذکر به رییس‌جمهور ؛ فارس 13 نفر از نمایندگان مجلس ازجمله نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، لزوم جلوگیری از حضور وزرا و مسوولان دولتی در منازل سفرای کشورهای خارجی برای مذاکره یا امضای توافقنامه که خلاف عرف روابط دیپلماتیک است را به رییس‌جمهور متذکر شدند.

ارائه گزارش کمیسیون انرژی به رییس مجلس درخصوص بحران خوزستان؛ خانه ملت هدایت‌الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس با یادآوری سفر رییس‌جمهور به خوزستان و انتخاب حجتی به عنوان مسوول پیگیری مسائل‌ خوزستان، از ارائه گزارش کمیسیون متبوع خود به رییس مجلس در این خصوص خبر داد. وی در توضیح آخرین اقدامات کمیسیون انرژی مجلس پیرامون مشکلات خوزستان، گفت: در کمیسیون انرژی جلسه‌یی با وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، نفت و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست و رییس سازمان پدافند غیرعامل برگزار کرد و گزارشی از اقدامات انجام شده برای استان خوزستان و مشکلات در این استان مطرح شد. نماینده ایذه و باغ‌ملک تصریح کرد: مسوولان مذکور در توضیح فعالیت‌های انجام شده گزارشی را به کمیسیون انرژی مجلس ارائه کردند.

تماسی با دولت جدید امریکا نداریم؛ ایرنا بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه روز گذشته در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ارتباط دیپلماتیک بین وزارت امورخارجه ایران و تیم سیاست خارجی دولت جدید امریکا وجود دارد، اظهار داشت: هیچ رابطه‌یی بین ایران و امریکا وجود ندارد و آنچه هم که تاکنون انجام شده فقط درخصوص برجام بوده است. وی ضمن بیان اینکه با تمام شدن بحث برجام، تماس‌های سیاسی هم با امریکا تمام شده است، تاکید کرد: هیچ‌گونه تماسی با دولت جدید امریکا نداریم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر