بوشهر سومین پایتخت کتاب ایران شد

۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۵۷۰


شهر بوشهر به‌عنوان سومین پایتخت کتاب ایران معرفی شد. در 2دوره قبلی طرح معرفی پایتخت کتاب ایران، اهواز و نیشابور، به ترتیب این عنوان را کسب کرده بودند. به گزارش مهر، در آیین اختتامیه سومین دوره طرح معرفی پایتخت کتاب ایران که دوشنبه ۲ اسفند با حضور سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مقامات مسوول دیگر در تالار وحدت برگزار شد، شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

بوشهر موفق شد با ربودن گوی سبقت از ۱۹ شهر دیگر شامل اصفهان، اوز، برازجان، تبریز، تفت، دزفول، دمق، زرند، کاشان، کرمان، کنگان، شبانکاره، شهرری، شهرضا، شهرکرد، شیراز، لاهیجان، ورامین و یزد که به مرحله نهایی داوری راه پیدا کرده بودند، این عنوان را به خود اختصاص دهد.

پیش از این نیز برخی خبرها حاکی از راه‌اندازی ۲۹۴ باشگاه کتابخوانی در این شهر حکایت داشت. حمیده ماحوزی، مدیرکل ارشاد استان بوشهر در این رابطه با بیان اینکه این استان از ظرفیت بالایی در حوزه کتابخوانی است اظهار داشت: استان بوشهر امسال برای دومین بار کاندیدای پایتخت کتاب شد به‌گونه‌یی که سال 1393 رتبه سوم و سال گذشته رتبه دوم کاندیدای پایتخت را به‌دست آورد. ماحوزی با بیان اینکه پارسال بوشهر از بین 99 شهر مقام دوم نامزدی پایتخت کتاب ایران را کسب کرد، گفته بود: با مشارکت مدیران علاقه‌مند به توسعه فرهنگ کتابخوانی پیش‌بینی می‌شود امسال بوشهر عنوان پایتخت کتاب ایران را کسب کند.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر در حوزه کتاب‌خوانی، شهرهای بوشهر و دشتی رتبه نخست باشگاه کتابخوانی در سطح کشور را کسب کردند. همچنین برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان شهروندان بوشهری، ایستگاه‌های کتابخوانی با عنوان «سرای یار مهربان» در شهر ایجاد شده بود. هرچند که برخی گزارش‌ها نیز کمبود کتابخانه‌های فعال در این شهر را موردانتقاد قرار داده است. با این حال، بوشهر با وجود همین اندک بودن کتابخوانه‌ها توانست عنوان سومین پایتخت کتاب ایران را به دست آورد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر