ایرانشهر

۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۵۵۸

آمادگی مهرآباد برای استقبال از مسافران نوروزی

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از برگزاری دومین جلسه کمیته تسهیلات نوروزی با دستور کار ساماندهی پروازهای فوق‌برنامه‌یی در ایام نوروز ۹۶ خبر داد و‌ گفت: سهم مسافران هوایی از امنیت و آرامش و نظم در نوروز امسال دوچندان می‌شود. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی رستمی، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از برگزاری دومین جلسه کمیته تسهیلات نوروزی خبر داد و گفت: استقبال از مسافران نوروزی بهار ۹۶ با ارائه خدمات‌ تخصصی فرودگاهی همراه خواهد بود. وی با بیان اینکه هم‌اکنون روزانه چیزی بیش از۳۸۰ پرواز در مهرآباد انجام می‌شود، گفت: این رقم در ایام تعطیلات نوروزی افزایش می‌یابد و به همین دلیل نیاز به توسعه و همچنین ارتقای خدمات فرودگاهی در ایام پیک ضروری است. رستمی بر رعایت حقوق شهروندان و تکریم مسافران توسط همه ارگان‌ها و سازمان‌های خدمت‌رسان مستقر در فرودگاه تاکید کرد و گفت: کمیته تسهیلات نوروزی که دی‌ماه شروع به فعالیت‌کرد در دومین جلسه خود به بررسی راهکارها و انجام اقدامات لازم برای استقبال از مسافران در ایام نوروز ۹۶ پرداخت. رستمی با اعلام خبر ساماندهی پروازهای فوق‌برنامه‌یی در ایام نوروز گفت: یکی از معیارهای اساسی برای ارزیابی عملکرد فرودگاه‌ها نحوه خدمت‌رسانی به مسافران در بازه‌های زمانی خاص مثل ایام نوروز است.


پایان انتقال نخاله‌های پلاسکو به «آرادکوه»

منصور باقرصاد، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر اینکه نخاله‌های ساختمان پلاسکو تفکیک و منتقل شده است، گفت: تکلیف آهن‌آلات ساختمان پلاسکو توسط قاضی و مالک اصلی ساختمان روشن خواهد شد. به گزارش ایسنا، باقرصاد گفت: کلیه مراحل آواربرداری ساختمان پلاسکو از نخستین دقایق که با هدف جست‌وجوی پیکر جانباختگان و شهدای آتش‌نشان انجام شده بود، با نظارت دستگاه قضایی انجام شد. وی افزود: کلیه آوار و نخاله‌های ساختمان پلاسکو به زمین هفت هکتاری واقع در خیابان شهید مختاری منتقل و تفکیک مجدد شده و با نظارت نیروی انتظامی و قاضی، این نخاله‌ها به محل تفکیک زبال آرادکوه منتقل شدند. در حال حاضر انتقال نخاله‌های ساختمان پلاسکو از هرندی به مجموعه آرادکوه به اتمام رسیده است. باقرصاد تاکید کرد: نخاله‌های تفکیک شده در محل آرادکوه در نقطه‌یی دپو شده تا اگر باز هم روزی نیاز بود، با وجود تفکیک کامل این ضایعات در دسترس باشند. سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در خصوص سرنوشت نخاله‌های تفکیک شده ساختمان پلاسکو اعم از آهن‌آلات و نخاله‌های ساختمانی گفت: تکلیف آهن‌آلات توسط مالک و قاضی روشن خواهد شد ولی پسماندهای ساختمانی پلاسکو در محل استحصال این پسماندها در مجموعه آرادکوه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


همکاری‌ 3 انجمن‌ صنفی در حوزه حمل‌ونقل مسافر جاده‌ای

تفاهمنامه‌یی فیمابین کانون انجمن صنفی مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی، کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافر، اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری برای افزایش کیفی و کمی خدمات در مجتمع‌های خدماتی-رفاهی بین راهی به امضا رسید. به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی، حمیدرضا شهرکی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر این سازمان در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: توسعه حمل‌ونقل عمومی، از افزایش خدمات به هموطنان و ایمنی سفرهای جاده‌یی ماموریت‌های اصلی این سازمان است و با تعیین اهداف کمی و کیفی و به‌کارگیری امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این ماموریت را دنبال می‌کند. وی افزود: جذب و تشویق به افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساخت مجتمع‌های خدماتی رفاهی در حاشیه راه‌های کشور یکی از مهم‌ترین محورهای برنامه‌ریزی سازمان به‌منظور ساماندهی این مجتمع‌هاست و هدف از اجرای چنین سیاست‌هایی ایجاد رفاه هر چه بیشتر مسافران و رانندگان است. مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر اظهار داشت: با توجه به سهم بالای حمل‌ونقل شخصی و همچنین ماهیت استفاده مسافران از مجتمع‌های خدماتی و رفاهی باعث شده تا سرمایه‌گذاری در این مجتمع‌ها با مخاطراتی مواجه شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر