وضعیت گاز استان‌های شمالی زیر ذره‌بین ستاد بحران

۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۵۴۴

همراه با سرد شدن هوا در استان‌های شمالی و از سویی دیگر زیاده‌خواهی کشور ترکمنستان در بحث انتقال گاز، مسوولان منطقه 9 عملیات انتقال گاز روزهایی سخت و پر از فشار کاری را پشت سر می‌گذارند. با وجود اهمیت گاز وارداتی از کشور ترکمنستان عملکرد خوب و قابل دفاع همه کارکنان سبب شد تاکنون گرما؛ این نعمت خدادای از مردم خوب مازندران سلب نشود.

عراقی، مدیرعامل شرکت گاز ایران ضمن خشنودی از استمرار انتقال پایدار گاز، این مهم را مرهون تلاش بی‌وقفه همه کارکنان در تمامی سطوح برشمرد و اظهار داشت: برای نخستین بار با در سرویس قرار گرفتن تاسیسات نکا و 4توربین تاسیسات رامسر و تلاش شبانه‌روزی شما، در روند انتقال گاز خللی ایجاد نشد. در ضمن باید به خط رشت- سنگر نیز اشاره کرد که در این مسیر موثر بود.

در ادامه سعید توکلی، مدیرعامل شرکت انتقال گاز با تمجید از عملکرد ستاد بحران، پیش‌بینی احتمال قطع گاز ترکمنستان و تدارک تمهیدات مناسب را ازجمله کارهای مهم این ستاد

بر‌شمرد و افزود: عملکرد مدیریت و کارکنان منطقه 9 عملیات انتقال گاز در موضوع انتقال پایدار گاز در زمستان امسال قابل دفاع است. ایشان نیز با اشاره به در سرویس قرار گرفتن تاسیسات نکا و 4توربین تاسیسات رامسر، این امور را مانع اصلی قطعی گاز در زمستان امسال برشمرد.

داودی‌نژاد، مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز ضمن تشکر از همه اعضای ستاد بحران و مدیران شرکت ملی گاز و شرکت انتقال گاز که با حمایت‌های مجدانه و راهنمایی‌های مداوم خویش، زمینه کار بیشتر را در منطقه تسهیل کردند، با ذکر این نکته که تمام تلاش‌های ما بی‌منت و جزو وظایف اصلی منطقه بوده است، اضافه کرد: شب‌هایی که همه همکاران با تلاشی همه‌جانبه و با خستگی فراوان به صبح رسانده‌اند، برای گرمای خانه هم‌وطنان شمال ایران بوده و اکنون که در اوج سرما نیز از نعمت گاز محروم نشدیم، همه خستگی‌ها را فراموش کرده‌ایم. ایشان خط انتقال شاهرود- علی‌آباد، خط انتقال رشت- سنگر، در سرویس قرار گرفتن تاسیسات نکا و 4توربین رامسر، پایش مستمر، بهسازی‌های انجام شد، مدیریت و جهت‌دهی معکوس گاز در برخی مناطق را ازجمله اقدامات شبانه‌روزی و جهادی منطقه 9 برای انتقال پایدار گاز در زمستان امسال برشمرد.

ایشان ضمن تشکر از مردم برای رعایت در مصرف گاز، ادامه مسیر را بدون کمک و درک بالای مردم خوب استان‌های شمالی غیرممکن بر شمرد و از همه مشترکان گاز درخواست صرفه‌جویی و عدم مصرف بیش از اندازه گاز داشت. داودی‌نژاد ابراز امیدواری کرد، با اتمام خط لوله دامغان- کیاسر، برای تامین گاز مصرفی استان‌های شمالی دغدغه کمتری داشته و در راستای اجرای وظایف ذاتی منطقه بیش از پیش

موفق باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر