ترامپ به‌‌دنبال جایگزینی برای مایکل فلین

۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۵۲۷

گروه جهان|پس از کناره‌گیری مشاور امنیت ملی کاخ سفید و رد پیشنهاد از سوی دریادار هاروارد، رییس‌جمهوری امریکا از میان چهار گزینه دیگر دنبال یافتن جایگزینی برای مایکل فلین است. سه ژنرال و یک دیپلمات پیشین گزینه‌های احتمالی هستند.

به گزارش آسوشیتدپرس، ترامپ که مثل هفته‌های گذشته، آخر هفته را در ویلای خود در فلوریدا می‌گذراند، با چهار نامزد سمت مشاور امنیت ملی شخصا مصاحبه می‌کند. از چهار گزینه به عنوان جانشین مایکل فلین نام برده می‌شود که دو هفته بعد از آغاز به کار دولت ترامپ، مجبور به کناره‌گیری شد. ژنرال کیث کلاگ نظامی بازنشسته است که بعد از کناره‌گیری فلین به‌طور موقت از سوی ترامپ برای مشاور امنیت ملی انتخاب شد.

گزینه دیگر، جان بولتون سفیر سابق امریکا در سازمان ملل است. از وی پیش‌تر برای سمت‌های دیگری در دولت ترامپ نام برده شده بود که نهایی نشد. از جمله گفته شد او قائم‌مقام وزیر خارجه امریکا می‌شود که در نهایت نشد.

ژنرال اچ. ار. مک‌مستر گزینه احتمالی دیگر است. او مدیر مرکز توانایی‌های تلفیقی ارتش امریکاست. این ژنرال ۵۴ ساله، سابقه عملیات در افغانستان را دارد. او پیش از آن سابقه حضور در عملیات عراق و جنگ خلیج‌فارس را در ۱۹۹۰ دارد. آخرین گزینه احتمالی، رابرت کالسن، ژنرال ۶۳ ساله، رییس دانشکده افسری ارتش امریکاست. هنوز مشخص نیست، ترامپ چه زمان مشاور امنیت ملی کاخ سفید را معرفی می‌کند.

مایکل فلین هفته گذشته در پی انتشار گزارش‌هایی درباره ارتباط او با سفیر روسیه وگفت‌وگوهایی برای لغو تحریم‌های روسیه از سمت خود استعفا داد. فلین در نامه خود گفته در فاصله بین دوره انتقالی برای روی کار آمدن دولت ترامپ، تماس‌هایی با سفیر روسیه داشته و اطلاعات ناقصی را در این باره به مایک پنس، معاون رییس‌جمهوری امریکا داده است.

پیش‌تر از رابرت هاروارد، دریاسالار بازنشسته به عنوان گزینه جایگزین فلین نام برده شده بود اما او پیشنهاد ترامپ را برای احراز مقام مشاور امنیت ملی ریاست‌جمهوری نپذیرفت. دریاسالار بازنشسته رابرت هاروارد، مقام پیشین یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده امریکا در حال حاضر یکی از مدیران شرکت صنایع تسلیحاتی و هواپیمایی لاکهید مارتین امریکا است که فعالیتش در امارات متحده عربی متمرکز است. از دیوید پترائوس ژنرال بازنشسته به عنوان یک گزینه دیگر برای احراز این سمت نام برده شده بود که سخنگوی کاخ سفید گفته نامزدی وی منتفی شده است. پترائوس پنج سال پیش در پی یک پرونده رسوایی اخلاقی از ریاست سازمان سیا کناره‌گیری کرده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر