ایجاد سرویس ایمیلی برای آثار پوشکین

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۱۰۰


دوستداران پوشکین، شاعر مشهور روسی می‌توانند از طریق یک سرویس ایمیلی آثار او را روزانه دریافت کنند. به گزارش مهر به نقل از بوک نیوز، یک پلت‌فرم رایگان که به تازگی راه‌اندازی شده قصد دارد تا هر روز شعری از پوشکین را برای دوستداران این شاعر بفرستد. این سرویس رایگان ۳۶۵ پیام آماده کرده که شامل شعرهای آلکساندر پوشکین مشهورترین شاعر روسی است.

به گفته گورکی میدیا، این وب‌سایت روسی مختص ادبیات، این بخش را با عنوان «Nezarastet» که شعری از پوشکین را به یاد می‌آورد راه‌اندازی کرده است. با ثبت‌نام در این وب‌سایت روزانه یک شعر از پوشکین به زبان روسی برای درخواست‌کننده ارسال می‌شود. این وب‌سایت یک بخش پولی به قیمت ۰.۹ دلار (برابر ۵۹ روبل) برای دو ماه راه‌اندازی کرده که بخش‌هایی از رمان «اوژن اونیگین» پوشکین را در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد. این وب‌سایت قصد دارد پیام‌های متشکل از «کمدی الهی» دانته و نیز شعرهایی از فرانسواز ویلون و دیگر شاعران و نویسندگان کلاسیک را هم وارد این برنامه کند. بنیان‌گذار این برنامه می‌گوید: ما به این نتیجه رسیدیم که در روز فرصتی برای پرداختن به کلاسیک‌ها نداریم و با وارد شدن به چنین وب‌سایتی و با استفاده از یک مجله اینترنتی می‌توانیم حداقل ارتباط را با ادبیات کلاسیک و روخوانی شعرهای خاص داشته باشیم.

پوشکین بنیان‌گذار ادبیات روسی مدرن به حساب می‌آید و برخی او را بزرگ‌ترین شاعر زبان روسی می‌دانند. پدر پوشکین از خانواده‌های اصیل روسی بود و مادرش نوه یک برده اتیوپیایی به نام آبراهام هانیبال و پسرخوانده تزار پتر کبیر بود که بعدها به مقام‌های بالایی دست یافته بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر