ادامه اعتراض در رومانی

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۰۹۷

وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه عکس صفحه اول خود را به تظاهرات رومانی اختصاص داده است. خبرها نشان می‌دهد که تظاهرکنندگان علیه دولت رومانی حتی در هوای هفت درجه زیر صفر هم از اعتراض خود دست بردار نیستند. هزاران نفر همچنان شب‌ها به خیابان می‌آیند تا حس انزجار خود از فساد در این کشور را ابراز کنند. تظاهرات ضددولتی در رومانی در واکنش به تلاش دولت این کشور برای تسهیل قوانین مبارزه با فساد برای دومین هفته متوالی ادامه یافت. این اعتراضات که علیه یک حکم دولت رومانی برای جرم‌زدایی از عملکرد یکسری مقامات رسمی متهم به فساد به راه افتاده بزرگ‌ترین تظاهرات در این کشور از سال ۱۹۸۹ تاکنون محسوب می‌شود. این تظاهرات یک‌شنبه وارد سیزدهمین روز خود شد و ده‌ها هزار معترض در این روز تجمع کردند تا به اقدامات دولت رومانی برای آسان‌گیری در قوانین ضدفساد که درراستای منافع برخی مقامات متهم به فساد است، اعتراض کنند. حدود ۳۰هزار تا ۵۰هزار نفر بنا بر گزارش رسانه‌های رومانی مقابل مقر دولت در بخارست تجمع کرده و شعار «دزدان» و «استعفا» را سر دادند.


فایننشال تایمز:

یکی از تیترهای صفحه اول این روزنامه به حمایت امریکا از ژاپن به‌دنبال آزمایش موشکی کره‌شمالی اختصاص دارد. بر این اساس، به‌دنبال آزمایش یک موشک بالستیک از سوی کره‌شمالی، دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا، 100درصد از ژاپن حمایت کرده است. این نخستین آزمایش موشکی کره‌شمالی از زمان انتخاب آقای ترامپ به ریاست ‌جمهوری امریکاست. شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن، در خلال یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ترامپ، گفت که رییس‌جمهور امریکا همچنین بر «تقویت اتحاد بین دو کشور» تاکید کرده است. نخست‌وزیر ژاپن همچنین گفت که آزمایش موشکی کره‌شمالی «کاملا غیرقابل قبول» است. براساس گزارش‌ها، موشک کره‌شمالی به‌طرف شرق و به سوی دریای ژاپن شلیک شد. همین گزارش‌ها می‌گویند که این موشک به آب‌های ژاپن نرسیده است. گزارش شده که این موشک حدود ۵۰۰کیلومتر را طی کرده است.


مارکا:

تیتر یک این روزنامه ورزشی اسپانیایی‌زبان به ورود مارادونا به اسپانیا اشاره دارد. مارادونا برای تشویق رئال‌مادرید به اسپانیا وارد شده است. دیگو مارادونا کمی قبل نیز، در تمرینات این باشگاه حضور یافت و مدعی شد که در دیدار این تیم مقابل رئال در چمپیونزلیگ، از تیم سابقش حمایت خواهد کرد. مارادونا به‌زودی فعالیتش را به‌عنوان سفیر باشگاه ناپولی آغاز خواهد کرد. وی کمی قبل گفته بود: «من برای ساری احترام ویژه‌یی قائلم و او عالی کار کرده است. مدت‌ها بود می‌خواستم با او صحبت کنم و به او گفتم که در دیدار ناپولی مقابل رئال، تیم را تشویق خواهم کرد. ناپولی حتی بدون حضور میلیک تیم بسیار خوبی دارد. امیدوارم او هم هر چه سریع‌تر ریکاوری کند و تیم قوی‌تر شود.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر