تحول در دو سالانه مجسمه‌سازی

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۰۹۵

دبیر اجرایی هفتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی معتقد است که این دوسالانه با ویژگی‌هایی که دارد، قرار است با همه دوسالانه‌های کشور تفاوت داشته باشد. به گزارش ایسنا، بهداد لاهوتی، دبیر اجرایی دوسالانه ملی مجسمه‌سازی درباره بر پایی دوسالانه هفتم مجسمه‌سازی پس از دو دوره وقفه اظهار کرد: این دوره با دوره‌های قبل تفاوت‌های چشمگیری دارد. تجربیات دوره‌های قبل، ما را به اینجا رساند که سیاست‌گذاری جدی‌تری درباره دوسالانه داشته باشیم. قرار نیست در این رویداد، هنرمندانی در سطح‌های مختلف از دانشجویی گرفته تا حرفه‌یی دور هم جمع شوند و روندی کلی ارائه شود بلکه قرار است یک اثرگذاری در این رویداد باشد و کسانی که حرفه‌یی کار می‌کنند و می‌توانند جهت‌دهی داشته باشند در این دوسالانه مورد توجه قرار گیرند.

او گفت: شورای سیاست‌گذاری از زمانی که تشکیل شد، تصمیم گرفت هفتمین دوسالانه مجسمه‌سازی با همه دوسالانه‌هایی که در کشور برگزار می‌شود، تفاوت جدی داشته باشد. تفاوت جدی ما در این دوره از دوسالانه بخش پژوهش است. ما در نظر داریم، مباحث نظری را بسیار جدی‌تر دنبال کنیم و از زمان آغاز فراخوان جلسات پژوهشی نیز با جدیت دنبال شوند. لاهوتی ادامه داد: در این دوره، توجه ویژه‌یی به تم شده است. متاسفانه در دوسالانه‌ها و جشنواره‌هایی که برگزار می‌شود از تم به عنوان یک اسم استفاده می‌شود اما ما تصمیم گرفته‌ایم در این دوره از دوسالانه توجه ویژه‌یی به این بحث داشته باشیم. به همین دلیل در هفتمین دوسالانه مجسمه‌سازی، بخش آزاد وجود ندارد و هنرمندان باید روی تم کار کنند. شرایط ورود به دوسالانه هم خیلی جدی و حرفه‌یی برنامه‌ریزی شده و این ‌طور نیست که هر کسی بخواهد، بتواند بیاید و کار کند.

دبیر هفتمین دوسالانه مجسمه‌سازی همچنین بیان کرد: مجموعه تصمیم‌ها و فعالیت‌های دوسالانه مجسمه‌سازی نشان‌دهنده عزم جدی برای برداشتن یک قدم رو به جلو است. این هنرمند درباره همکاری دفتر هنرهای تجسمی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر با این رویداد نیز اظهار کرد: در دوره‌های قبل هم این‌ طور نبود که چیزی بخواهد به ما تحمیل شود. هیچ‌وقت دوستان ما در شورای سیاست‌گذاری نظر خود را با حرف مدیری که ممکن است یک دوره باشد و دوره بعد نباشد، عوض نمی‌کنند. استقلال انجمن و شورا در این رویداد کاملا حفظ خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر