روی خط خبر

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۰۸۸

وزیر صنعت خبر بازنشستگی‌اش را پس گرفت

گروه صنعت محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت در همایش بین‌المللی خودرو ایران اعلام کرد: قرار است ما سال آینده بازنشسته شویم و کارهایمان را انجام داده‌ایم. اما روز گذشته سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت در واکنش به انتشار این خبر گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است خدمت به مردم وظیفه است و بازنشستگی ندارد. فرزاد خلفی اظهار کرد: نعمت‌زاده در برابر اصرار و ابراز تمایل دست‌اندرکاران برگزاری چهارمین همایش خودرو به آنها تاکید کرد که برگزاری این همایش در هر صورت حتی در صورت بازنشستگی ایشان باید ادامه یابد اما وزیر صنعت همواره تاکید دارد در راه خدمت به مردم نباید خسته و نومید شد و تداوم مسوولیت‌ها با بزرگان نظام است.


نامه به اسحاق جهانگیری برای کنترل تعرفه ورود فولاد

گروه معدن انجمن تولیدکنندگان فولاد در نامه‌یی به معاون اول رییس‌جمهور، پیشنهاد وزیر صنعت برای کاهش تعرفه واردات ورق سرد و اسلب فولادی را غیرکارشناسی خواند و خواستار بازنگری در آن شد. اخیرا وزیر صنعت طی نامه‌یی به معاون اول رییس‌جمهور، کاهش تعرفه واردات تعدادی از ردیف تعرفه‌های فولادی را پیشنهاد داد که به گفته فعالان صنعت فولاد با وجود تصریح مواد 2 و 3 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، مشورتی با بخش خصوصی در این زمینه صورت نگرفته است. در همین زمینه در نامه انجمن فولاد خطاب به اسحاق جهانگیری آمده است: ضمن اعلام مخالفت با 2 بخش از پیشنهاد مذکور درخصوص کاهش تعرفه واردات ورق سرد و اسلب فولادی اعلام می‌شود که وزارت صنعت‌ به دلیل تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه «توان‌آور آسیا» که تولیدکننده ورق‌های قلع‌اندود و از اعضای این انجمن است، پیشنهاد کاهش تعرفه واردات ردیف تعرفه یاد شده را ارائه داده است و این درحالی است که این ردیف تعرفه علاوه بر مواد اولیه شرکت مذکور سایر گریدهای ورق سرد طومار زیر 0.5میلی‌متر را نیز در بر می‌گیرد که کارخانجات تولیدکننده ورق سرد کشور با وجود دارا بودن توان تولید ‌آن و به دلیل ضعف تقاضا فقط نیمی از ظرفیت خود را پوشش داده‌اند و بالغ بر 2.7میلیون تن ظرفیت معطل مانده در این بخش وجود دارد. همچنین ظرفیت تولید اسلب قابل عرضه در کشور به حدود 5 میلیون تن رسیده که بیش از 2برابر نیاز داخلی ‌آن است. در چنین شرایطی اقدام به کاهش تعرفه‌ واردات این محصول بسیار جای تعجب دارد!


کد شناسایی و رهگیری برای ۱۲ قطعه خودرو

گروه صنعت با هدف شناسایی قطعات خودرو که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، کد شناسایی و کد رهگیری ۱۲قطعه یدکی خودرو به زودی اعلام می‌شود. امیرحسین قناعتی، مدیرکل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: به علت اینکه شیب رضایت مشتری با شیب افزایش کیفیت خودرو یکسان نیست، مشتریان از خودرو و قطعات رضایتمندی ندارند. وی اضافه کرد: در 5 سال گذشته مشتریان از عیوب حساس، حیاتی و زیربنایی خودرو شکایت می‌کردند اما امروزه با افزایش توقع، مشتریان از صدای اضافه خودرو شکایت دارد و این دو شکایت عدم رضایت‌مندی با یکدیگر قابل مقایسه نیست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر