اخبار

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۰۸۴

جزئیات تفاهمنامه جاده‌ای ایران و سوئد

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با اشاره به امضای سند همکاری میان ایران و سوئد در زمینه حمل‌ونقل جاده‌یی، گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای این سند، امکان تردد با رعایت کامل شرایط اصول محیط‌زیست است.

به گزارش «تعادل» به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی، محمدجواد عطرچیان اظهار داشت: در جریان سفر نخست‌وزیر سوئد، یک یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌ حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌یی بین دو کشور ایران و سوئد به امضا رسید.

وی افزود: در این تفاهمنامه مقرر شده برای توسعه روابط فی‌مابین در زمینه‌ حمل‌ونقل جاده‌یی، موافقتنامه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌یی کالا و مسافر توسط طرفین برای نخستین‌بار منعقد شود.

عطرچیان یادآور شد: در یادداشت تفاهم مزبور مقرر شد طرفین نسبت به بررسی امکان افزایش سالانه پروانه‌های تردد حمل کالا توسط وسایل نقلیه دو کشور اقدام کنند. وی تصریح کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای این یادداشت تفاهم، امکان تحقق اهداف حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌یی بین دو طرف با وسایل ‌نقلیه‌یی که تمام شرایط محیط‌زیست را رعایت می‌کنند، است.


علت فرو ریزش زمین

در خیابان رجایی پایتخت

مدیر بخش زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تایید خبر فرو ریزش زمین در خیابان رجایی تهران افزود: پیش‌بینی می‌شود که وجود قنوات در جنوب پایتخت عامل این حادثه بوده است.

به گزارش مهر، علی بیت‌اللهی افزود: در خیابان شهید رجایی (آرامگاه سابق) فرو ریزشی رخ داده که علت این فرو ریزش از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حال بررسی است.

وی ادامه داد: مشاهدات میدانی نشانگر آن است که حجم این فرو ریزش بزرگ نیست اما با وجود این، پلیس به انسداد قسمت‌هایی از این خیابان اقدام کرد تا امدادگران و دستگاه‌های مربوطه عملیات خود را انجام دهند.

به گفته این مقام مسوول، قنوات موجود در جنوب و جنوب شرق پایتخت، برای آبیاری باغ‌های جنوبی تهران مورد استفاده قرار می‌گرفتند و در حال حاضر هم شاهد وجود قنات‌های راکد و گاه فعال در این منطقه هستیم.

بیت‌اللهی اظهار کرد: قنات‌های موجود در جنوب پایتخت گاهی بر اثر ارتعاشات موجود، ریزش می‌کنند که این ریزش در سطح زمین با فرو ریزش ناگهانی در سطح خیابان نمود پیدا می‌کند.


پرونده تاکسی‌های فرسوده سال آینده بسته می‌شود

میثم مظفر، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از نوسازی 10هزار و 700 دستگاه تاکسی فرسوده از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش فارس، مظفر با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه باید اعلام کنم از حدود 6 هزار تاکسی پیکان فرسوده‌یی که در پایتخت تردد می‌کردند، تنها 900 دستگاه باقی مانده است که به زودی این تعداد نیز از ناوگان تاکسیرانی شهر تهران حذف خواهند شد.

وی با بیان اینکه قطعا پرونده نوسازی پیکان‌های فرسوده در آینده بسیار نزدیک در تهران بسته خواهد شد، تصریح کرد: در 6 ماهه اول سال آینده پرونده نوسازی تاکسی‌های فرسوده در شهر تهران کاملا بسته می‌شود. طبق قانون باید در هر سال 3 تا 4 هزار تاکسی فرسوده را نوسازی کنیم که ناوگان تاکسیرانی پایتخت دچار فرسودگی نشود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با انتقاد از رانندگانی که تاکنون مدارک خود را برای دریافت وام نوسازی تاکسی تکمیل نکرده‌اند، ادامه داد: اعلام می‌کنیم قبل از اتمام سال 95 باید هرچه سریع‌تر نسبت به تضامینی که بانک‌ها از آنان خواسته‌اند، اقدام کنند. بانک‌ها بنا به شرایطی که دارند، ممکن است در سال آینده تا ماه‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات امتناع ورزند.

وی با تاکید بر اینکه تاکسیرانان پایتخت باید عدم همکاری بانک‌های عامل را با دفاتر تاکسیرانی یا شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی در میان بگذارند، گفت: در حال حاضر بانک پارسیان در تهران این تعهد را داده است که طی روزهای آینده تشکیل پرونده را برای وام نوسازی تاکسی‌ها دنبال کند.


افزایش 5 درجه‌ای دمای هوای تهران در روزهای آینده

اداره کل هواشناسی استان تهران با پیش‌بینی افزایش نسبی دمای هوا، از افزایش 5 درجه‌یی دمای هوای مناطق مختلف استان طی امروز و فردا خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه اداره کل هواشناسی استان تهران کمینه و بیشینه دمای هوای شهر تهران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب (0و 8) و (3 و 10) پیش‌بینی شده است.

در این گزارش پیش‌بینی شده که روز سه‌شنبه بارش پراکنده باران در برخی نقاط استان به خصوص ارتفاعات ادامه دارد و از بعدازظهر روز چهارشنبه نیز در ارتفاعات، بخش‌های مرکزی و جنوبی استان تهران شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.

اداره کل هواشناسی استان تهران در این گزارش، افزایش نسبی دمای هوای استان طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه را پیش‌بینی کرده است.

بر همین اساس، فیروزکوه با 8 درجه سانتیگراد زیر صفر و ورامین با 10 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان تهران بودند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر