سلامت

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۰۷۸

پزشک خارجی با تعرفه‌های ما به ایران نمی‌آید

مهر سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با تعرفه‌یی که ما برای پزشکان متخصص خود در نظر گرفته‌ایم هیچ پزشک خارجی برای کار درمان به ایران نمی‌آید. ایرج حریرچی افزود: تا آخر دولت یازدهم حداقل ۹۰‌درصد مردم تحت پوشش مراقبین سلامت قرار می‌گیرند و ۹۰‌درصد بیماری‌های واگیر و غیرواگیر شناسایی و همچنین ۹۰‌درصد مردم از خدمات سلامت برخوردار می‌شوند. او راجع به وضعیت سازمان بیمه سلامت و کسری بودجه‌یی که دارد، گفت: عمده بیمه‌شدگان این سازمان افرادی هستند که کل حق بیمه آنها را دولت پرداخت می‌کند به‌طوری‌که این افراد شامل روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است. با وجود رشد مناسب سازمان بیمه سلامت در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ اما این بودجه هنوز مکفی نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اظهارات مسوولان سازمان بیمه سلامت مبنی بر پرداخت هزار میلیارد تومان از کل بدهی‌های این سازمان به وزارت بهداشت افزود: ما امیدواریم تا آخر هفته این هزار میلیارد تومان به صورت نقدی به وزارت بهداشت پرداخت شود. حریرچی همچنین در این باره که گفته می‌شود با توجه به دستمزد بالای برخی جراحان در ایران بهتر است از جراحان سایر کشورها برای درمان در کشورمان دعوت کنیم، گفت: با تعرفه‌های قانونی که در بخش دولتی و خصوصی که ما داریم کسی از خارج نمی‌تواند به ایران بیاید و کار درمانی انجام بدهد.


ضرورت تحت پوشش قرار گرفتن خدمات توانبخشی

تعادل رییس انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران با اشاره به راه‌اندازی نخستین دوره فوق تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی خاورمیانه در ایران گفت: با همکاری وزارت بهداشت و بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار شده از امکانات بستری این بنیاد برای بیماران نیازمند بستری طب فیزیکی توانبخشی استفاده شود. سید منصور رایگانی در آستانه برگزاری بیستمین کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت تا حدودی بسیاری از مشکلات حوزه طب توانبخشی را حل کرد. اما هنوز برخی از خدمات طب توانبخشی و طب فیزیکی تحت پوشش خدمات بیمه‌یی نبوده و خدمات کاردرمانی و برخی از وسایل کمکی همچون ارتز و پروتز تحت پوشش بیمه نیست و هزینه‌های زیادی بر دوش خانواده‌ها دارد. رایگانی اضافه کرد: عدم امکان بستری بیماران نیازمند بستری توانبخشی نیز از دیگر مشکلات بوده که با همکاری وزارت بهداشت و بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار برآن شده که همکاری در این زمینه داشته باشند و از امکانات بستری آنها استفاده شود. او با بیان اینکه نخستین دوره فلوشیپ فوق تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی خاورمیانه در ایران راه‌اندازی می‌شود، گفت: تعداد متخصصین رشته طب فیزیکی هر چند قابل قبول بوده ولی بر اساس جمعیت و بار بیماری‌ها نیاز به 2500 متخصص طب توانبخشی داریم. تعداد متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی 550 مورد بوده و 100 دستیار تخصصی در حال تحصیل در این رشته هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر