اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۰۷۳

صادرات 30 میلیون دلاری سوپرپایپ

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شرکت سوپرپایپ قشم با حدود 30 میلیون دلار صادرات صنعتی به خارج از کشور و کسب عنوان کارآفرین برتر استان هرمزگان، افتخار دیگری را برای حوزه صنعت جزیره رقم زد. به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد قشم، جهانگیر مجیدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: در آیین انتخاب کارآفرینان برتر استان هرمزگان، سوپرپایپ تولید‌کننده لوله‌های پلیمری 5 لایه به عنوان یکی از شرکت‌های تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم موفق به کسب ‌عنوان کارآفرین برتر استان هرمزگان برای سومین بار شد. وی افزود: شرکت سوپرپایپ از سال 1376 با تاسیس در شهرک صنعتی طولای قشم در زمینه تولید لوله پلیمری 5 لایه فعالیت خود را آغاز کرد که تاکنون دو بار به‌ عنوان کارآفرین نمونه استانی در سال‌های 84 و 90، دو بار به عنوان کارفرمای برتر استانی در سال‌های 89 و 93 و همزمان در سال 89 به‌ عنوان کارفرمای برتر ملی نیز معرفی شد.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم، این شرکت که نخستین تولید‌کننده لوله 5 لایه در خاورمیانه و پنجمین تولید‌کننده این محصولات در جهان است، با پشتکار مهندسان و کارکنان خود در آستانه 20 سال فعالیت در این صنعت، سیستم‌های متنوع تاسیسات مکانیکی را در کشور عرضه می‌کند و امسال حدود 30 میلیون دلار از محصولات خود را به کشورهای مختلف صادر کرده است.

مجیدی گفت: سوپرپایپ قشم از جمله شرکت‌هایی است که خدمات مهمی در حوزه مسوولیت اجتماعی در این جزیره انجام داده که حمایت از معماری روستای بندر لافت، ساخت هنرستان فنی پسرانه در شهر قشم، حمایت از هیات کشتی قشم و حمایت از برگزاری جشن نوروز صیاد در روستای سلخ از جمله آنهاست. بنابه این گزارش، شرکت سوپرپایپ قشم در آیین انتخاب کارآفرینان برتر استان هرمزگان در بهمن ماه امسال موفق به کسب این مقام شد. جزیره قشم با یک‌هزار و 500 کیلومترمربع وسعت به عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس دارای 4 شهرک صنعتی است که 140 کارخانه در این شهرک‌ها مشغول فعالیت در حوزه‌های مختلف تولید و صنعت هستند.


برطرف شدن مشکل آب شرب روستای سراب شهرستان ایوان

ایلام| به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام با خرید، تجهیز و راه‌اندازی الکترو پمپ شناور مشکل تامین آب روستای سراب شهرستان ایوان برطرف شد. محسن اسماعیلی، مدیر امور ابفار شهرستان ایوان گفت: به علت اختلال در عملکرد الکترو پمپ شناور و افت محسوس آب چاه، تامین‌کننده این روستا را با کم آبی مواجه کرده بود که با خرید، تجهیز و راه‌اندازی الکترو پمپ شناور و لوله‌گذاری مجدد و سایر متعلقات مربوطه با تلاش بی‌وقفه و بسیج عوامل اجرایی با هزینه‌یی معادل 80 میلیون ریال در کمتر از 24 ساعت مشکل کم‌آبی این روستاها برطرف شد.


ساخت یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های فرآوری و بسته‌بندی زعفران

مشهد| مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از ساخت یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های فرآوری و بسته‌بندی زعفران کشور در شهرک صنعتی توس مشهد خبر داد و گفت: 18 برند زعفرانی خراسان در قالب یک خوشه در این مجموعه حضور دارند. مسعود مهدی‌زاده مقدم دیروز افزود: این مجتمع 3طبقه که هر طبقه آن 400 مترمربع زیربنا دارد درواقع مرحله توسعه شرکت‌های زعفران است که عملیات احداث آن پایان یافته و در آینده در مراسمی رسمی به بهره‌برداری می‌رسد. وی اظهار کرد: این مجتمع علاوه بر زعفران، ادویه و گیاهان دارویی را هم فرآوری و عرضه می‌کند و با صرف حدود 450 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی ساخته شده است که البته زمین و امکانات زیرساختی را شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی فراهم آورده است.


تغییر کاربری باغ سیب، خط قرمز دستگاه قضاست

کرج| دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با رد خبرهای مربوط به تخریب یا تغییر کاربری باغ سیب کرج، گفت: تغییر کاربری باغ سیب کرج، خط قرمز دستگاه قضاست. حاجی رضا شاکرمی با اشاره به برخی خبرهای منتشر شده درباره تخریب باغ سیب کرج و تغییر کاربری آن گفت: گزارش‌های مربوط به تغییر کاربری آن مجموعه صحت ندارد و کندن درختان در هماهنگی با دستگاه قضایی و با هدف جایگزینی درختان جدید با درختان فرسوده و در آستانه نابودی است. وی با تاکید بر حساسیت دادستانی نسبت به احیای باغ سیب کرج، تغییر کاربری آن را خط قرمز دستگاه قضایی استان عنوان و تصریح کرد: باغ سیب کرج برای سال‌ها، قربانی اختلافات چندین دستگاه بود که در آن ذی‌نفع بودند و حتی برخی مترصد تغییر کاربری بودند؛ ولی با ورود دستگاه قضایی استان از سال قبل، دستگاه‌ها موظف شده‌اند تا پایان سال آینده، مقدمات لازم برای احیای این باغ را به سرانجام برسانند.


پست‌های ۶۳ کیلوولت قطع شده برق در استان همدان وارد مدار شدند

همدان| رییس کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: پست‌های ۶۳ کیلوولت برق که به علت بارش برف سنگین قطع شده بودند، وارد مدار شدند. حاجی‌رضا تیموری با بیان اینکه برق شهرستان‌های استان همدان در حال وصل شدن است، گفت: تمام پست‌های ۶۳ کیلوولت که به علت بارش برف سنگین قطع شده بودند، وارد مدار شدند. تیموری با اشاره به تلاش پرسنل فوق توزیع و توزیع برق استان همدان از ساعات اولیه دیروز اظهار داشت: تمام پست‌های ۶۳ کیلوولت که به علت بارش برف سنگین قطع شده بودند، وارد مدار شدند.


آب و اشتغال، بزرگ‌ترین چالش کشور

کرج| معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه آب و اشتغال بزرگ‌ترین چالش کشور است، گفت: تامین علوفه به ارتقای سطح بهره‌وری آب بستگی دارد و نیشکر بزرگ‌ترین مصرف‌کننده آب کشور است. عباس کشاورز در مراسم انعقاد قرارداد واگذاری امتیاز تکثیر و فروش بذر رقم «هیبرید ذرت» کرج بین موسسه تحقیقات و تهیه نهال بذر و یک شرکت خصوصی که صبح دیروز برگزار شد، با بیان اینکه برخی از شرکت‌های بزرگ اقدام به واردات یونجه کرده‌اند، اظهار کرد: دلایل این دسته از اقدامات باید بررسی شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر