اخبار

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۰۶۶

1.8میلیون سیم‌کارت بی‌هویت قطع دو طرفه شد

فارس| معاون رگولاتوری درباره آخرین وضعیت ساماندهی سیم‌کارت‌های بی‌هویت اعلام کرد نزدیک به یک میلیون و 800 هزار سیم‌کارت قطع دو طرفه و یک میلیون و 300 هزار سیم‌کارت قطع یک‌طرفه شد و یک طرفه‌ها در صورت مراجعه نکردن تا پایان بهمن قطع کامل می‌شود.

حسین فلاح جوشقانی با اعلام آخرین جزییات ساماندهی سیم کارت‌های بی‌هویت در کشور، اظهار داشت: در اول دی‌ماه تعداد 6 میلیون و 300 هزار سیم‌کارت بی‌هویت یا دارای هویت ناقص در شبکه موبایل کشور وجود داشت که در چندین مرحله فرآیندهای احراز هویت اطلاعات 3 میلیون و 100 هزار سیم‌کارت اصلاح شد. معاون رگولاتوری گفت: از 3 میلیون و 200 هزار سیم‌کارت نیازمند اصلاح اطلاعات هویتی باقی مانده، در حال حاضر حدود یک میلیون و 800 هزار سیم‌کارت به صورت دو طرفه قطع است و حدود یک میلیون و 300 هزار سیم‌کارت نیز قطع یک‌طرفه است. معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود:

سیم‌کارت‌هایی که قطع یک‌طرفه هستند با اطلاع‌رسانی پیامکی اپراتور در صورت عدم تکمیل اطلاعات به تدریج تا پایان بهمن ماه قطع دو طرفه و تعیین تکلیف خواهند شد. جوشقانی تاکید کرد: سیم کارت‌هایی که قطع دو طرفه شده‌اند، در صورت مراجعه مالکان آن می‌توانند سیم‌کارت خود را پس بگیرند و از سلب امتیاز سیم‌کارت جلوگیری کنند.


ساخت تلفنی که

خود به خود منهدم می‌شود

نیویورک پست| گروهی از محققان در عربستان سعودی نمونه‌یی از یک گجت با قابلیت خودتخریبی ساخته‌اند که طی ۱۰ ثانیه منهدم می‌شود.

تلفن هوشمند خود تخریب شونده معمولا دستگاهی است که فقط در فیلم‌های پلیسی دیده می‌شود. اما در حقیقت این یک دستگاه امنیتی ارزشمند برای مقامات رده بالای سیاسی و اقتصادی در کشورهای مختلف است. درهمین راستا محققان در دانشکده فناوری و علوم دانشگاه پادشاه عبدالله عربستان سعودی تلفن هوشمندی با این قابلیت ساخته‌اند.

محمدمصطفی حسین یکی از محققان شرکت‌کننده در این پروژه می‌گوید: این دستگاه برق را از باتری تلفن هوشمند به الکترودهایی که به سرعت داغ می‌شوند، ارسال می‌کند. این امر به انبساط یک ماده پلیمری خاص منجر می‌شود که دستگاه را منهدم می‌کند.

همچنین این دستگاه مجهز به ماشه‌یی است که می‌توان از راه دور دستگاه را منفجر کرد. محققان عربستانی مکانیسم خودتخریبی به وسیله چند ماشه مختلف از جمله حسگر GPS آزمایش کردند. در این حالت دستگاه پس از طی مسافتی خاص از نقطه مکانی تعیین شده، خود به خود منفجر شد.

همچنین یک اپلیکیشن موبایل تهیه شده که قابلیت برقراری ارتباط با تلفن هوشمند مورد نظر را دارد و با استفاده از کلمه رمز دستگاه را منهدم می‌کند. این فناوری هنوز در مرحله آزمایش است.


گجت «پیف پیف»

برای خوشبوماندن

نیواطلس| یک شرکت ژاپنی دستگاه جدیدی ساخته که درصورتی که بدن فرد بوی نامطبوعی بدهد، به او اعلام می‌کند.

این دستگاه که KunKun یا «پیف پیف» نام دارد درحقیقت یک حسگر کوچک است که برخی بوها را تشخیص می‌دهد. دیاستیل، آمونیا، اسید ایزووالریک و دو ماده نوننال شیمیایی (که اصولا به بوی روغن خوراکی مانده، بوی عرق بدن شباهت دارد) و همین طور Kareishuu، بویی که ژاپنی‌ها به افراد سالمند نسبت می‌دهند و Midoru shishuu، بویی که ژاپنی‌ها به افراد میان سال خصوصا مردها نسبت می‌دهند، از جمله بوهایی هستند که این دستگاه ردیابی می‌کند. کاربر این دستگاه را نزدیک قسمتی از بدن نگه می‌دارد که تصور می‌کند بوی نامطبوعی دارد و پس از مدت کوتاهی نتیجه را دریافت می‌کند. این دستگاه اجزای تشکیل‌دهنده بو و همچنین شدت آن را در یک برنامه موبایلی نمایش می‌دهد.

هیروشی آکیاما در مرکز نوآوری تجاری کونیکا مینولتا این دستگاه را ساخته است.


ساخت باتری با هوا و دی‌اکسیدکربن

انگجت| محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا روش جدیدی را برای تولید انرژی از دی‌اکسیدکربن ابداع کرده‌اند که صدها برابر قوی‌تر از انواع دیگر است.

دانشمندان یک باتری سلولی شناوری ارزان تولید کرده‌اند که بیشتر از محلول‌های آب حاوی دی‌اکسیدکربن محلول یا هوای عادی محلول استفاده می‌کند. از آنجایی که مایعات حاوی غلظت‌های متفاوت دی‌اکسیدکربن هستند، سطوح PH متفاوتی هم دارند و این عدم تعادل باعث تولید برق می‌شود.

در یک باتری سلولی شناور، دو مایع توسط یک غشا از هم جدا می‌شوند تا با یکدیگر ترکیب نشوند اما یون‌ها در میان آنها جریان پیدا می‌کنند. با تبادل یون‌ها بین محلول غلیظ‌تر دی‌اکسیدکربن و محلول هوای عادی، ولتاژ در الکترودهای اکسیدمنگنز هر دو مخزن تغییر می‌کند. این کار به شبیه‌سازی جریان الکترون‌ها میان دو الکترود متصل پرداخته و در نتیجه تولید برق می‌شود.

زمانی که تمرکز یون‌ها عادی می‌شود، می‌توان بطور موثری باتری را با پر کردن مجدد هر مخزن با محلول متضاد و معکوس کردن جریان الکترون‌ها، دوباره شارژ کرد. محققان توانستند این کار را بیش از 50 بار انجام دهند و پس از آن، کاهش عملکرد مشاهده شد.

این باتری در دمای اتاق به کار پرداخته و از مواد و فرآیندهای ارزان استفاده می‌کند. با این حال محققان معتقدند که استفاده از دستاورد آنها در مقیاس بزرگ هنوز مقرون‌ بصرفه نیست. آنها امیدوارند بتوانند این باتری‌ها را به ایستگاه‌های نیروی سوخت فسیلی ادغام کنند تا از انتشارات گازهای دی‌اکسیدکربن آنها برای تولید انرژی بیشتر استفاده کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر