از منطقه

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۰۵۳

«حکمتیار» در بیمارستانی در استانبول بستری است

گلبدین حکمتیار برای مداوا و به سفارش رییس‌جمهور ترکیه در یکی از بیمارستان‌های استانبول بستری است. به گزارش ایرنا، منابع اطلاعاتی ترکیه اعلام کرده‌اند گلبدین حکمتیار از سران شبه‌نظامیان وابسته به طالبان افغانستان ‌با سفارش اردوغان به استانبول آمده است. کابل رسما درخواست برداشته شدن تحریم‌ها علیه حکمتیار را از طریق وزارت خارجه افغانستان و نمایندگی دایم در سازمان ملل به کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرده‌ بود. توافقنامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی از مخالفان مسلح این دولت، هشتم مهر ماه امسال بین اشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان و حکمتیار رهبر این گروه امضا شد.


ترور خبرنگار پاکستانی در کراچی

مهاجمان مسلح یکی از اعضای تیم خبری یک شبکه تلویزیونی کراچی پاکستان را به ضرب گلوله از پای

در‌آوردند. به گزارش رویترز، پلیس پاکستان اعلام کرده که خودرو تیم خبری شبکه تلویزیونی سمعا دوشنبه هنگامی که برای تهیه خبر از صحنه انفجار ناشی از پرتاب نارنجک راهی محل انفجار بود، هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت. هنوز هیچ نهادی مسوولیت حملات کراچی را برعهده نگرفته است.


سلب تابعیت 9 بحرینی دادگاه عالی تجدیدنظر بحرین حکم سلب تابعیت

9 انقلابی بحرینی را با ادعای فعالیت در شکل‌گیری گروه تروریستی صادر کرد. به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، دادگاه تجدیدنظر بحرین روز دوشنبه با صدور احکام جداگانه‌یی یک زندانی ابد را به 15سال حبس، 6نفر از مخالفان دولت را به حبس ابد و 2نفر دیگر از مخالفان را به 15سال زندان محکوم و در عین حال تابعیت تمام این افراد را سلب کرد. این دادگاه مدعی شد محکومان در تلاش برای اقدامات ضددولتی و قاچاق اسلحه به این کشور بودند. بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی‌های عمومی مواجه است.


اخراج مجری ترکیه‌ای به‌دلیل مخالفت با اصلاح قانون اساسی

یکی از مجریان مشهور یک شبکه تلویزیونی خصوصی در ترکیه، به دلیل اینکه اعلام کرد، در همه‌پرسی

پیش‌رو رای «نه» خواهد داد، از کارش اخراج شد. به گزارش روزنامه سوزجو، اخراج عرفان دیرمنجی مجری مشهور برنامه‌یی در شبکه تلویزیونی «کانال د» در ترکیه واکنش بسیاری به همراه داشته است. بسیاری از هنرمندان و سیاستمداران ترکیه از این اقدام مسوولان این شبکه به اصطلاح خصوصی انتقاد کرده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر