هدف‌گذاری 3 جانبه برای نشست آستانه 3

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۰۲۷

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با تسند مونخ اورگیل وزیر امور خارجه مغولستان در مسکو، گفت: نشست 2روزه آستانه 3 در پایتخت قزاقستان که چهارشنبه پیش رو آغاز می‌شود، در برگیرنده هدف‌گذاری ایران، روسیه و ترکیه به عنوان 3 کشور بانی مذاکرات است. در نشست آستانه 3 هیات‌های ایران، روسیه و ترکیه، نمایندگان دولت سوریه و آن دسته از گروه‌های مسلح مخالف که معاهده آتش‌بس و مبارزه مشترک با داعش، جبهه النصره و گروه‌های تروریستی همراه آنها را امضا کرده‌اند، شرکت می‌کنند.

لاوروف خاطرنشان کرد که در نشست آتی آستانه استفان دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در سوریه دعوت شده و نماینده امریکا نیز به عنوان ناظر شرکت می‌کند. به گزارش ایرنا، وی یادآوری کرد: در دومین نشست آستانه که دو هفته پیش برگزار شد، فقط هیات‌های روسیه، ایران و ترکیه شرکت داشتند و موضوع نیز هماهنگی نهایی ساز و کار کنترل برای توافق درباره آتش‌بس بود.

لاوروف افزود: این ساز و کار در نخستین نشست آستانه با همکاری روسیه، ایران و ترکیه ایجاد شد و جامعه جهانی و سازمان ملل هم از آن استقبال کرد. وی گفت: بر این باوریم که باید از نشست‌های آستانه برای نظارت بر روند اجرای تعهدات طرف‌های مناقشه در سوریه برای خودداری استفاده از نیروی نظامی، پیشبرد و تشویق اصلاحات سیاسی در این کشور استفاده کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر