بوسه ترامپ بر گونه پوتین

۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۸۵۸


اکونومیست

گزارش یک این روزنامه، به روابط دولت ترامپ با روسیه می‌پردازد و می‌نویسد: ترامپ به دنبال یک معامله بزرگ با پوتین است. به نظر می‌رسد دونالد ترامپ به دنبال تقویت روابط با روسیه و ایجاد اتحاد راهبردی کاملا جدیدی با این کشور است. اما اینکه در راستای این تصمیم موفق می‌شود یا مانند دو رییس‌جمهور پیش از خود در نهایت با ترامپ به مشکل برمی‌خورد، هنوز مشخص نیست. با این حال، به نظر می‌رسد اتحاد ترامپ با پوتین هنوز مبهم است. پیش از این نیز، در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، ارتباط دونالد ترامپ و پوتین خبرساز شده بود. این خبرسازی در پی کشیدن تصویر خیالی از بوسه دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه امریکا بر گونه ولادیمیر پوتین بود که سر و صدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت.


نیویورک‌تایمز

این روزنامه در صفحه اول خود به برنامه دونالد ترامپ برای دیوارکشی میان امریکا و مکزیک پرداخته که بسیاری را نگران کرده است. در حال حاضر نزدیک به 700 مایل از مرز مشترک میان امریکا و مکزیک، دیوار از پیش وجود دارد؛ مرز میان دو کشور از میان صحراهای سونارا می‌گذرد که کاکتوس‌ها در آن همانند دیواری رشد کرده‌اند و مانع گذر می‌شوند. در تگزاس، حصارهای مرزی تقریبا غیر قابل عبور هستند و در ایالت تیجوانا، دو حصار قدیمی و جدید در نهایت به اقیانوس می‌رسند. تنها مسیر قابل عبور در میان دو کشور، مرزی هزار و 900 مایلی است که در آن سوی 4 ایالت کالیفرنیا، نیو مکزیکو، آریزونا و تگزاس قرار دارد و این همه جنجال رییس‌جمهوری جدید مربوط به افرادی است که سعی دارند از این بخش از مرز وارد خاک امریکا شوند.


گاردین

این روزنامه تیتر یک خود را به افزایش شورش‌ها در پی جلوگیری از ورود کودکان پناهجو به بریتانیا اختصاص داده است. دولت ترزا می، به تازگی در پی تصمیم‌گیری در خصوص محدودسازی برنامه پذیرش کودکان بی‌سرپرست پناهجو، با انتقادهای بسیاری از سوی اعضای حزب محافظه‌کار بریتانیا و اسقف اعظم کانتربری مواجه شد. این تصمیم شورش‌های زیادی را برانگیخته که به عقیده بسیاری این شورش‌ها می‌تواند تهدیدی برای این کشور به حساب‌ آید. نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرده است که دولت این کشور تنها برای 350 کودک بی‌سرپرست امکان پناهندگی در نظر می‌گیرد. در حالی که شمار کودکان نیازمند و بی‌سرپرست پناهجو در اروپا بسیار زیاد است، بالاترین مقام مذهبی بریتانیا این تصمیم نخست وزیر این کشور را «تاسف‌آور» توصیف کرد. در این حال، ترزا می ‌از تصمیم خود در این باره دفاع و تاکید کرد که این کشور در مقابل از اردوگاه‌های پناهجویان در خاورمیانه حمایت مالی می‌کند. نخست وزیر بر این باور است که پذیرش پناهجویان در داخل کشور در نهایت به یک مشکل سیاسی می‌انجامد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر