چین به جنگل‌های عمودی مجهز می‌شود

۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۸۵۳

جدیدترین راهکار مقامات چینی برای حل معضل آلودگی هوا، ساخت سازه‌های جنگلی عمودی است که علاوه بر افتتاح یک مکان جدید با پوشش گیاهی خود می‌توانند نقش موثری در پاکیزگی هوا ایفا کنند.

به گزارش فارس، در پی آلودگی شدید کشور چین و حادتر شدن روز به روز این مساله، مقامات چینی تصمیم گرفتند با ساخت دو سازه جنگلی در سطح شهر نانجینگ برای بهبود اوضاع نابه‌سامان استان‌های این کشور فکری کنند. مقامات چینی برای ساخت این دو برج جنگلی که در شهر نانجینگ افتتاح خواهد شد از یک معمار ایتالیایی کمک گرفته‌اند.

این دو ساختمان جنگلی که به صورت عمودی ساخته خواهند شد از مجموع 1100 درخت و 2500 گیاه و بوته متفاوت تشکیل می‌شوند؛ همچنین این دو ساختمان در سال حدود 25 تن دی‌اکسید کربن جذب و روزانه 132 پوند اکسیژن تولید می‌کنند. نانجینگ چین، پس از میلان ایتالیا و لوزان سوییس، سومین شهری است که به این جنگل‌های عمودی مجهز می‌شود. طول این دو برج 107 و 199 متر خواهد بود که از برج کوتاه‌تر به‌عنوان هتل و از دیگری به‌عنوان موزه، ادارات و یک مدرسه معماری استفاده خواهد شد. مقامات این کشور قصد دارند تا سازه‌هایی مشابه را در شهرهای چونگکینگ و شانگهای نیز بسازند تا از این طریق بتوان آلودگی هوا را کاهش داد و سلامت کودکان و میانسالان را حفظ کرد. آلودگی هوا در کشور چین فارغ از اینکه شهر چه میزان مساحت و جمعیت دارد، موجب شده تا تمام استان‌ها بسیاری از روزهای سال را با آلودگی سپری کنند و با عواقب آن همچون حملات قلبی و آسم در کودکان و میانسالان درگیر باشند. گرچه برای کاهش میزان آلودگی هوا در این کشور هر ارگانی تلاش می‌کند تا سهم خود را ایفا کند، اما تاکنون موفقیت چشمگیری نصیب نشده است. برای کاهش آلودگی هوا در این کشور خطوط مترو و تعداد واگن‌های آن هر روز در حال افزایش است، مترو هوایی افتتاح شده، خط تولید دوچرخه چندین برابر افزایش داشته، مسیرهایی متناسب با افراد دوچرخه‌سوار افتتاح شده و بعضی از کارخانه‌های صنعتی که آلودگی زیادی تولید می‌کردند به حاشیه شهرها منتقل شده‌اند. این دو ساختمان جنگلی در سال 2018 افتتاح خواهند شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر