حمل و نقل هوایی

۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۸۴۳

رتبه دوم ایران در خاورمیانه از لحاظ ممیزی ایکائو

مدیر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها، با بیان اینکه ایران در رتبه دوم کشورهای خاورمیانه به لحاظ ممیزی ایکائو قرار دارد، گفت: براساس اطلاعات کسب شده از ۴فرودگاه ایران، مشخص شد تمام معیارهای ایکائو در آنها رعایت شده است. به گزارش «تعادل» به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، امیرحسین رحیمی در گردهمایی مدیران فرودگاهی و ستادی عنوان کرد: ایکائو برنامه‌های کوتاه، بلند و میان‌مدت برای ایمنی تا سال ۲۰۲۷ تعریف کرده است. به گفته مدیر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها، ایکائو برنامه‌هایش را روی باند فرودگاه (Run way) متمرکز کرده است. براساس اطلاعات کسب شده از ۴فرودگاه ایران، مشخص شد تمام معیارهای ایکائو در آنها رعایت شده و تنها جای سامانه SMS در آن خالی است.

وی با بیان اینکه هر چه گزارش از ایمنی بیشتر ارائه شود، ایمنی بیشتر ارتقا می‌یابد و درواقع قلب ایمنی دیتا و تکنولوژی اینترنت است، گفت: مدیران فرودگاه‌ها مسوول مستقیم ایمنی عملیات فرودگاه‌ها هستند و باید درخصوص مسائل ایمنی پاسخگو باشند.

رحیمی با اشاره به اینکه دانشمندان حوزه ایمنی، مدیران ایمنی را به افسانه سزیف به‌دلیل فعالیت ذهنی و پایان‌ناپذیر بودن آن تشبیه می‌کنند، عنوان کرد: همواره هیچ مدیر ایمنی رضایت ۱۰۰درصدی از کار خود ندارد. اگر فکر می‌کنید که ایمنی هزینه است قطعا در راه حادثه قدم برداشتید.


امضای نخستین قرارداد هوایی ایران و ایرلند

قرارداد همکاری هوایی، میان سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ایرلند به امضا رسید. به گزارش «تعادل» و به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده گفت: برای نخستین بار، قرارداد همکاری بین ایران و ایرلند به امضای محمدجواد تقوایی، معاون استاندارد پرواز و رالف جیمز، مدیرکل مقررات و ایمنی پرواز ایرلند رسید. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: با امضای این قرارداد، مسوولیت‌های کشور ثبت‌کننده وسایل پرنده (ایرلند) به کشور بهره‌بردار (ایران) در محدوده ضمائم ۶، ۱ و ۸ از پیمان شیکاگو مبنی بر نظارت بر عملیات پرواز، تداوم صلاحیت پروازی، تعمیر و نگهداری و صدور گواهینامه پرسنل فنی و عملیاتی (کروی پرواز) و گواهینامه‌های وسیله پرنده در ایران منتقل می‌شود.

جعفرزاده با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های بزرگ و صاحبنام دنیا طرف قرارداد با ایرلند هستند، گفت: در چارچوب این قرارداد همکاری، زمینه بهره‌برداری و عملیات پروازی از ناوگان ثبت اروپایی، توسط شرکت‌های ایرانی ایجاد شده و بدین‌ترتیب، شرکت‌های هواپیمایی ایرانی می‌توانند متناسب با شرایط و دامنه فعالیت خود، قراردادهای همکاری یا بهره‌برداری با شرکت‌های هواپیمایی یا اجاره‌دهنده ایرلندی منعقد کنند. مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: از آنجایی که یک شرکت هواپیمایی ایرانی، زمینه اجاره ۷فروند هواپیمای ایرباس۳۲۰ A (اجاره به شرط تملیک) را در دستور کار قرار داده است، به محض به ثبت رسیدن این هواپیماها توسط هواپیمایی کشوری ایرلند و ورود هواپیمای مذکور به ایران، مفاد این قرارداد برای این هواپیماها قابل اجرا خواهد بود.


امیدواری مدیر بویینگ به اجرایی شدن قرارداد با ایران

مدیر ارشد شرکت هواپیماسازی بویینگ ابراز اطمینان کرد که با وجود موانع احتمالی سیاسی و اداری، قرارداد فروش هواپیما به ایران اجرایی شود.

به گزارش تسنیم و به نقل از رویترز، دنیس مویلنبرگ، مدیر ارشد شرکت هواپیماسازی بویینگ ابراز اطمینان کرد که با وجود موانع احتمالی سیاسی و اداری، قرارداد فروش هواپیما به ایران اجرایی شود.

وی در این باره گفت: اینها هواپیماهایی هستند که موجب تقویت مشاغل بخش تولیدی امریکا می‌شوند و ارزش اقتصادی این قرارداد برای امریکا واقعی است. مویلنبرگ گفت: شرکت بویینگ برای اینکه بتواند طرح‌های تولیدی خود را در مسیر پیش‌بینی شده حفظ کند، باید هواپیماهای 777 و 787 بیشتری بفروشد.

شرکت بویینگ روز پنج‌شنبه قراردادی 13.8میلیارد دلاری با شرکت سنگاپور ایرلاینز به امضا رساند که شامل هر دوی این مدل هواپیماها می‌شد. به گفته مویلنبرگ، از 80 فروند هواپیمایی که قرار است به ایران فروخته شود، 15 فروند آن هواپیماهای 777 است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر