جامعه

۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۸۳۸

تامین مسکن و تحصیل خانواده شهدای آتش‌نشان

ایسنا معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران با تاکید بر سرکشی معاونان شهرداری تهران از خانواده شهدای آتش نشان از کمک به این خانواده‌ها متناسب با نیازهای‌شان و با اولویت تامین مسکن و تحصیل فرزندان‌شان خبر داد. در تشریح اقدامات شهرداری تهران برای کمک به خانواده شهدای آتش‌نشان گفت: تامین مسکن و تحصیل فرزندان شهدای حادثه توسط شهردار تهران به عنوان اولویت بسته تعریفی تعیین شد. معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه برخی شهدای این حادثه مجرد بوده‌اند و با پدر و مادر زندگی می‌کردند و برخی متاهل بودند افزود: نیازهای خانواده‌های این عزیزان متفاوت است لذا با توجه به نیازها کمک‌هایی برای تامین مسکن و... انجام خواهد شد. منابع انسانی شهرداری تهران نیز مشغول کار است تا هرچه زودتر برابر نیاز خانواده‌ها و اولویت‌های تعیین شده اقدامات موثر را انجام دهد. امانی تاکید کرد: برای کمک به خانواده شهدای آتش‌نشان در حوزه تامین مسکن و تحصیل فرزندان‌شان بدون هیچ محدودیتی اقدام خواهیم کرد البته اگر شورای اسلامی شهر تهران نیز در این راستا مصوبه‌یی داشته باشد در قالب تصمیمات شورا اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. در گذشته نیز برابر مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، شهدای آتش‌نشان قبلی نیز که در حوادث مختلف به شهادت رسیده‌اند به عنوان شهید در مجموعه شهرداری تهران محسوب می‌شوند.


ادامه بارش برف و عملیات نجات

تعادل رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به 373 نفر از هموطنان در 8 استان متاثر از برف و کولاک خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، مرتضی سلیمی با اعلام این خبر، افزود: 8 استان کشور شامل (تهران، چهارمحال، قزوین، کرمانشاه، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان) طی 24 ساعت گذشته متاثر از برف و کولاک بوده است. او با اشاره به اینکه امدادرسانی در 14محور استان‌های درگیر در برف و کولاک ادامه دارد، عنوان کرد: بر این اساس 373 نفر از خدمات امدادی و 18نفر از خدمات اسکان اضطراری بهره بردند و عملیات رهاسازی 105 دستگاه خودرو از برف و کولاک نیز انجام شده است. همچنین رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک راه‌های کشور گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده بارش برف و باران در محورهای ۱۰ استان ادامه دارد و تردد در محورهای کوهستانی فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است. به گزارش ایلنا، نادر رحمانی در تشریح آخرین وضعیت راه‌ها و محورهای مواصلاتی کشور، گفت: در حال حاضر تردد در تمام محورهای اصلی کشور به صورت عادی و روان در جریان است. او با اشاره به اینکه در برخی از محورهای استان‌های البرز-سمنان، لرستان-چهارمحال‌وبختیاری و استان گیلان شاهد بارش باران هستیم، افزود: در محورهای غربی کشور به‌ویژه در محورهای استان آذربایجان‌غربی، اردبیل، کردستان، ایلام، لرستان، همدان و کرمانشاه شاهد بارش برف هستیم تا جایی که تردد در محورهای کوهستانی بدون زنجیر چرخ ممنوع است.


واریز عیدی صندوق کشاورزان با حقوق بهمن

ایسنا قائم‌مقام مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در امور بیمه‌یی از افزایش 10درصدی مستمری سالانه مستمری‌بگیران این صندوق خبر داد و گفت: عیدی مستمری‌بگیران صندوق نیز 300 هزار تومان است. صمدالله فیروزی در این باره افزود: مبنای افزایش مستمری مستمری‌بگیران از ابتدای سال 95 است، بنابراین مابه‌التفاوت افزایش 10درصدی حقوق که جزو معوقات مستمری‌بگیران محسوب می‌شود به‌صورت یکجا در دی ماه واریز شد. با پرداخت معوقات 9 ماهه ناشی از افزایش حقوق، اکنون بدهی به مستمری‌بگیران نداریم و از این ماه حقوق آنها با اعمال 10 درصد افزایش واریز می‌شود. به گفته قائم‌مقام مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در امور بیمه‌یی، مستمری تمام بازماندگان که سرپرست خانوار آنها تا آخرین روز سال 94 فوت شده باشند و بیمه‌شدگانی که براساس رای کمیسیون پزشکی تا همین روز از کار افتاده کلی شناخته شده باشند، براساس تصمیم هیات‌مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر 10درصد افزایش یافته است. فیروزی ضمن بیان تصویب عیدی 300 هزار تومانی برای مستمری‌بگیران این صندوق عنوان کرد: این عیدی با حقوق بهمن ماه به حساب‌شان واریز می‌شود و مجموعا بالغ بر 33هزار نفر مشمول آن می‌شوند. تامین اعتبارات انجام شده است و مشکلی در این خصوص نداریم.


تجهیزات امدادی کشور به‌روز نیست

مهر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه تجهیزات دستگاه‌های امدادی از جمله هلال‌احمر به‌روز نیست، گفت: دولت پیشنهادات درخصوص افزایش بودجه هلال‌احمر را به مجلس ارائه کند. شکور پورحسین در واکنش به اظهارات رییس جمعیت هلال‌احمر مبنی بر اینکه انبارهای هلال‌احمر در شرایط بحرانی قرار دارند، افزود: متاسفانه انبارهای هلال‌احمر به لحاظ وجود تجهیزات و امکانات کافی برای مقابله با بحران‌های احتمالی در شرایط بحرانی قرار دارند به‌طوری که این موضوع بارها از سوی مسوولان جمعیت هلال‌احمر مطرح شده اما مسوولان مربوطه تاکنون در حل مشکلات سازمان امداد و نجات اقدام خاصی انجام نداده‌اند. او با اشاره به اینکه نقاط ضعف بسیاری در تجهیزات و دستگاه‌های امداد و نجات وجود دارد، افزود: این نقاط ضعف ارتباط مستقیمی با مشکلات موجود در ساختار و عوامل انسانی دارد، بنابراین پیش از افزایش تجهیزات و امکانات کافی در انبارهای هلال‌احمر باید مشکلات در ساختارها و ضعف‌های موجود در عوامل انسانی را رفع کرد؛ بنابراین باتوجه به بحران‌خیزی کشور به‌ویژه در پایتخت، انجام اقدامات کارشناسی درجهت افزایش بودجه جمعیت هلال‌احمر و دستگاه‌های دیگر امدادی ضروری است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر تعیین تکلیف بودجه هلال‌احمر در بودجه سال ۹۶، گفت: نمایندگان در زمان بررسی لایحه بودجه به افزایش بودجه هلال‌احمر توجه ویژه خواهند داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر