از منطقه

۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۸۱۷

3 سرباز ترکیه در حمله روسیه در سوریه کشته شدند

گروه جهان| ارتش ترکیه اعلام کرده، در حمله هوایی تصادفی جنگنده‌های روسیه به منطقه‌یی که نیروهای ترک در حال عملیات علیه گروه تروریستی داعش بودند، 3 سرباز این کشور کشته شده‌اند. به گزارش رویترز، ارتش ترکیه در بیانیه‌یی اعلام کرده است: در جریان عملیات هوایی جنگنده‌های روسیه به منطقه‌یی که عملیات «سپر فرات» در حال انجام بود، یک بمب به ساختمانی که نیروهای ترکیه از آن استفاده می‌کردند، اصابت کرد. طبق این بیانیه همچنین 11سرباز ترکیه در این حمله زخمی شده‌اند. در همین حال، کاخ کرملین اعلام کرد، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه، در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان همتای ترک خود ضمن ابراز همدردی، گفته است که فقدان هماهنگی لازم بین مسکو و آنکارا عامل بروز این حادثه بوده است.


طرح بارزانی برای جدا کردن اقلیم کردستان از عراق

منابع کرد اعلام کردند که حزب بارزانی در اقدامی جدید برای جدا کردن اقلیم کردستان از عراق، به‌دنبال این است که در انتخابات پارلمانی آتی عراق شرکت نکند و از تصدی پست‌های وزارتی در دولت سر باز بزند. به گزارش ایسنا به نقل از الیوم السابع، جعفر ابراهیم عضو دفتر سیاسی حزب دموکرات که رهبری آن را مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان برعهده دارد، تصریح کرده این حزب به‌صورت جدی مساله شرکت نکردن در انتخابات آتی عراق را بررسی می‌کند، چراکه نظر غالبی در حزب مبنی بر عدم شرکت در انتخابات وجود دارد. شبکه رووداو وابسته به خانواده بارزانی نیز گزارش داد که هیات ائتلاف ملی به ریاست عمار حکیم در جریان سفر به اربیل درمورد این موضوع گفت‌وگو کرده تا مسوولان حزب از این امر منصرف شوند.


عربستان قربانیان حج را رها کرده است

روزنامه جاکارتا پست اندونزی نوشته که قربانیان دو حادثه تلخ حج در سال گذشته احساس می‌کنند عربستان‌سعودی آنها را رها کرده است. حدود یک‌سال‌ونیم پس از بدترین فجایع در تاریخ حج، عربستان‌سعودی هنوز تعهد خود را نسبت به قربانیان این دو فاجعه ازجمله اندونزیایی‌های کشته و زخمی شده در سقوط جرثقیل در مسجدالحرام در مکه و فاجعه منا انجام نداده است. 21 شهروند اندونزی، کشوری با بیشترین جمعیت مسلمانان در جهان، سال گذشته براثر سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و سهل‌انگاری مقام‌های عربستان‌سعودی کشته و 49نفر دیگر زخمی شدند. پادشاه عربستان پس از این فاجعه قول داد یک‌میلیون ریال سعودی برای جبران خسارت هر قربانی که کشته شده یا غیرفعال شده، بپردازد و کسانی نیز که زخمی شده‌اند 500هزار ریال خسارت دریافت کنند، اما قربانیان تاکنون چیزی دریافت نکرده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر