۵ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به بیمه‌ها پرداخت شد

۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۷۹۶

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: از ۸ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به بیمه‌ها تاکنون ۵ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده و باقیمانده به زودی پرداخت می‌شود. به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت درباره بدهی دولت به بیمه سلامت اظهار داشت: طرح تحول سلامت برای کاهش هزینه‌های مردم و بهبود وضعیت بیمارستان‌ها اجرایی شده و سالانه 4800 میلیارد تومان برای آن پرداخت می‌شود. وی افزود: برخی افراد که در کشور بیمه نداشتند با اجرای طرح تحول سلامت قرار بود 5.5 تا 6 میلیون نفر دفترچه بیمه بگیرند. رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: بیمه سلامت 11 میلیون نفر را در کشور بیمه کرد و ما به میزان 5.5 میلیون نفر پول آماده کرده بودیم که بدهی دولت به بیمه از این بخش بوده است. نوبخت گفت: ارزش نسبی خدمات و افزایش تعرفه‌ها نیز یکی دیگر از دلایل بدهی دولت به بیمه‌ها بوده است.

وی افزود: 8 هزار میلیارد تومان بدهی به بخش بهداشت داریم که توانستیم از تبصره 37 تاکنون 5 هزار میلیارد آن را پرداخت کنیم و به دستور رییس‌جمهور باقیمانده آن نیز به زودی پرداخت می‌شود. رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در شهریورماه لایحه‌یی برای استفاده از ظرفیت ماده‌های 35، 36، 37 و 38 به مجلس بردیم که خوشبختانه با کمک نمایندگان تصویب شد.

وی اظهار کرد: تنها در یک موضوع خرید تضمینی گندم امسال 14 هزار و 700 میلیارد تومان برای خرید تضمینی محصول دولت به کشاورزان تعهد داد که پرداخت شد.

نوبخت افزود: اکنون منابع درآمدی دولت به 23 هزار میلیارد دلار رسیده، اما با این شرایط اقتصادی و مشکلات در 6 ماه نخست دولت توانست با مدیریت رشد اقتصادی 6.5 درصدی را محقق کند. معاون رییس‌جمهور اظهار داشت: در سال 91 قیمت خرید تضمینی گندم 400 تومان بود اما اکنون به یک‌هزار و 300 تومان رسیده که این در حالی است که به راحتی می‌توان از خارج با قیمت 800 تومان تهیه کرد، اما معتقدیم که باید از کشاورزان حمایت کرد و در این راستا 14 هزار و 700 میلیارد تومان پول خرید گندم را از همین تبصره 36 پرداخت کردیم.

وی تصریح کرد: از همین راه و تبصره 37، 2 هزار و 700 میلیارد تومان پاداش فرهنگیان را تامین و پرداخت کردیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: دولت، دولت راستگویان است و تعهدات خود را پرداخت می‌کند و در برابر تعهداتی که به مردم می‌دهد خود را مسوول می‌داند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر