روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۷۹۲

انقلاب، اسلام سیاسی را در دنیا احیا کرد؛ ایرنا الیاس حضرتی نماینده تهران در حاشیه مراسم راهپیمایی ٢٢ بهمن با بیان اینکه اسلام سیاسی با پیروزی انقلاب اسلامی احیا شد، افزود: دین قبل از انقلاب اسلامی به عنوان افیون ملت‌ها شناخته می‌شد و این باور مطرح می‌شد که مذهب باعث رکود جامعه می‌شود. وی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را احیای شخصیت ملت ایران دانست و ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی مردم خودشان را باور کردند و به این نقطه رسیدند که خودشان می‌توانند بدون وابستگی به قدرت‌های خارجی، کشور خود را اداره کنند. حضرتی سومین دستاورد انقلاب اسلامی را ایفای نقش مردم در سرنوشت خود عنوان کرد و گفت: به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی، نظامی در کشور مستقر شد که تمام ارکان آن توسط مردم انتخاب می‌شود. وی افزود: مردم در این ساختار نقد خود را با جابه‌جایی روسای‌جمهوری و نمایندگان مجلس در دوره‌های مختلف نشان می‌دهند.

حضور مردم امروز همه تهدیدات را خنثی خواهد کرد؛ ایرنا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در جمع راهپیمایی‌کنندگان یوم‌الله 22 بهمن گفت: حضور مردم امروز همه تهدیدها علیه کشورمان را خنثی خواهد کرد. وی افزود: انقلاب ما از ابتدای پیروزی متکی به حضور مردم بود. ظریف همچنین با اشاره به مقاومت مردم در جنگ تحمیلی و در برابر تحریم‌ها اظهار داشت: آنچه این انقلاب را بالنده کرده، حضور مردم در صحنه بوده است.

روایت مازنی از نقش افراطیون در لغو سخنرانی‌اش در ۲۲ بهمن؛ ایلنا احمد مازنی نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس با اشاره به ممانعت گروهی از عناصر افراطی از انجام سخنرانی‌اش در بندرگز باوجود دریافت مصوبه شورای تامین گفت: : این جریان قطعا راه خود را پی می‌گیرد و راه برد-بردی که در سال ۹۲ آغاز شده همچنان ادامه خواهد یافت و عناصر افراطی در انتخابات ۹۶ به حاشیه رانده خواهند شد. وی با اعلام خبر ممانعت از انجام سخنرانی در بندر گز اعلام کرد: با وجود اینکه به‌دعوت فرماندار و ستاد دهه فجر بندر گز برای سخنرانی در روز ۲۲ بهمن دعوت شده ‌بودیم، در این راهپیمایی حاضر شدیم اما متوجه شدیم برخی مخالف انجام این سخنرانی بودند.

تدوین گزارش نهایی مجلس درباره «FATF» در ۶ بند؛ تسنیم محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی قرارداد «FATF» در کار‌گروه ویژه‌یی که به همین منظور در کمیسیون متبوعش تشکیل شده، اظهار داشت: این کارگروه تاکنون جلسات متعددی برای بررسی «FATF» برگزار کرده، اما بررسی برنامه ششم توسعه حدود دو ماه در بررسی این کنوانسیون وقفه ایجاد کرد که بررسی آن به آینده موکول شده است. وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است کمیسیون اقتصادی مجلس هفته آینده جلساتی برای نهایی کردن گزارش کارگروه «FATF» تشکیل دهد.

اختلاف با امریکا بیشتر به لحن سخنان و نه ماهیت برجام است؛ ایرنا سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه در امریکا با تاکید بر لزوم اجرای کامل و مطابق برنامه برجام گفت: اختلاف مسکو و واشنگتن در مورد ایران بیشتر مربوط به لحن گفته‌ها و نه ماهیت توافق (برجام) است. وی با بیان اینکه برجام به عنوان یک توافق موثر در حال اجراست، اظهار کرد: پیمان بین ایران و گروه 1+5 ساز و کار خوب و مفیدی برای رفع نگرانی‌هاست.

ستون امریکا «پوشالی» است؛ تسنیم سرلشکر فیروزآبادی مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا گفت: این جشن ملی، نمایش اقتدار و همبستگی ملی ایرانیان است که ستون پوشالی امریکا و ترامپ را از هم می‌پاشد. وی در راهپیمایی سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز روز پیروزی انقلاب اسلامی و روز عید یوم‌الله ٢٢ سال ٥٧ است که ملت ایران آن را جشن گرفته‌اند.

عزم ملت ایران برای مقابله با زیاده‌خواهی کاخ سفید؛ ایلنا بهرام قاسمی در واکنش به سخنان سخنگوی کاخ سفید گفت: ممکن است در امریکا تغییراتی صورت گرفته باشد ولی آنچه به نظر می‌رسد تغییری نکرده، همان خصومت امریکا نسبت به ایران و ایرانیان است که در این مدت کوتاه و با روی کار آمدن رییس‌جمهور جدید این کشور، جهان شاهد گوشه‌هایی از این خصومت دیرینه بوده است. سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین ضمن یادآوری دهه فجر و پایان سلطه امریکا بر ایران تاکید کرد: موضوع دیگری که البته تغییر نکرده است عزم، ایمان و اراده دولت و ملت بزرگ ایران در استقلال خواهی و ادامه مسیر عزتمندانه، مدبرانه و هوشمندانه برای مقابله با توطئه‌ها، زیاده‌خواهی و دشمنی‌های مقامات کاخ سفید است.

امروز انقلابی کسی است که در حوزه اقتصادی تلاش کند؛ فارس حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: امروز انقلابی کسی است که در حوزه اقتصادی تلاش کند و انقلابی‌گری تلاشی است که برای تحقق اقتصاد مقاومتی که مطالبه و دغدغه رهبر معظم انقلاب است، صورت می‌گیرد. وی در تجمع بعد از راهپیمایی مردمی شهرکرد در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) عالم بزرگواری بود که انسان‌های خفته در دنیا را با رهبری عالمانه خود بیدار کرد، افزود: ایشان رهبری بودند که توانست همه انسان‌های آزادی‌خواه در دنیا را بسیج کرده و آنها را وا‌دارد به فلسفه انسان بودن و خدمت به خلق توجه کنند.

از تهدیدهای گاه و بی‌گاه ترامپ هراسی نداریم؛ باشگاه خبرنگاران سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه معاون وزیر امور خارجه گفت: برای حرف‌های ترامپ نه اهمیتی قائل هستیم و نه از تهدیدهای گاه و بی‌گاهش هراسی داریم. وی افزود: از مقام معظم رهبری به دلیل موضع داهیانه و به موقعشان در مقابل حرف‌های اخیر دولتمردان امریکا متشکر هستیم.

جنبش عدم تعهد اقدامات امریکا علیه نهادها و شهروندان ایرانی را محکوم کرد؛ ایرنا جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه‌یی حمایت و همبستگی خود را با جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات تحمیلی و یکجانبه امریکا به‌ویژه وضع تحریم‌های اخیر علیه چندین نهاد و شهروندان کشورمان اعلام و این اقدامات را محکوم کرد. براساس این گزارش، دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد در نیویورک روز جمعه در این بیانیه همچنین ضمن حمایت از مواضع جمهوری اسلامی ایران در مقابله با اقدامات تحمیلی و یکجانبه امریکا علیه مفاد برجام، خواستار رویکرد مشابهی از سوی همه کشور‌های ذی‌سهم در این توافقنامه شد. در قسمت‌هایی از این بیانیه همچنین آمده است: جنبش عدم تعهد به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به اجرای کامل برجام، که به تایید قطعنامه 2231 شورای امنیت رسیده است، اذعان کرده و در این رابطه از کلیه کشورها درخواست می‌کند که از اجرای برجام حمایت نموده و از انجام اقداماتی که اجرای تعهدات پذیرفته شده تحت برجام را تضعیف نماید، خودداری کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر