مساله‌ای مهم‌تر از بهبود شرایط اقتصادی نداریم

۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۷۸۴

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مساله‌یی مهم‌تر از بهبود شرایط اقتصادی نداریم، گفت: هیچ چیز مهم‌تر از تولید برای کشور نیست و همه مسوولان و نیروهای متخصص باید در این زمینه تلاش کنند. به گزارش ایرنا، علی لاریجانی عصر جمعه در آیین افتتاح کارخانه نورد و آغاز عملیات اجرایی کارخانه ذوب آلیاژی در شهرستان بردسیر کرمان افزود: در مسیر امیدوار‌کننده‌یی قرار داریم و فضای بین‌المللی نیز موافق این حرکت است، هرچند برخی صداهای مخالف وجود دارد اما این مسیر تثبیت شده است. وی بیان کرد: برای بررسی برنامه ششم توسعه کشور برای سفیران جلسه داشتیم تا دیپلماسی اقتصادی در دستور کار قرار گیرد. رییس قوه مقننه تاکید کرد که آمارهای تولید در حوزه فولاد و صنایع کشور نشان می‌دهد که ما در مسیر خوبی قرار گرفته‌ایم و امروز به مردم بردسیر تبریک می‌گویم که این کارخانه مهم افتتاح و به‌عنوان صنعت بسیار مهمی برای کشور محسوب می‌شود. لاریجانی گفت: با حرکت بسیار خوبی که آغاز شده و باتوجه به معادن فراوان و ارزشمندی که کشور دارد، عقل حکم می‌کند زنجیره تولید را تکمیل کنیم. وی اظهار کرد: این کارها زیربنایی است و نمایندگان استان کرمان پشتیبان طرح‌های استان هستند.


سال‌های 90 تا 92 رشد صنعت منفی شد

رییس مجلس دهم با اشاره به اینکه سال‌های 90 تا 92 سال‌های سختی بود، افزود: نرخ رشد ما منفی شد و برای کشوری که نیروی متخصص فراوان دارد، این مساله خوب نیست اما امروز شرایط تغییر کرده و نرخ رشد صنعت به حدود 3.5درصد رسیده که البته باید افزایش یابد. وی با بیان اینکه شرایط هنوز سخت است، گفت: باید گام‌های بلندی برداشته و واقع‌بین باشیم تا برخی گره‌ها را از تولید باز کنیم. لاریجانی بیان کرد: براساس گزارش‌ها، بهبود فضای کسب و کار خوشحال‌کننده نبود که نشان می‌دهد گیر ما در اینجاست و همه مسوولان کشور یکصدا می‌گویند باید تولید را ملی کنیم و چرا باید رتبه بین‌المللی ما در فضای کسب و کار کم شود؟


وسعت دستگاه‌های اداری از مشکلات تولید است

وی با اشاره به مشکلات فضای کسب و کار افزود: باید دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها را از جلوی تولید ‌برداریم و قانون رفع موانع تولید برای همین منظور تدوین شده است. لاریجانی اضافه کرد: وسعت دستگاه‌های اداری از مشکلات تولید است و باید این بخش‌ها را کوچک کرده و فرصت را برای تولید فراهم کرد. رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی باید فضای تولید و رقابت را در کشور افزایش داد و افراد تحصیلکرده، دانشگاهی و مستعد، زمان را در استخدام خود قرار دهند. وی گفت: مجلس و دولت آمادگی دارند زمینه را برای فعالیت فراهم کنند و امیدواریم سال آینده سالی پررونق برای تولید باشد. لاریجانی ادامه داد: استاندار کرمان از تیزهوشی خوبی برخوردار است و طراحی خوبی برای این استان انجام داده است. وی با اشاره به ایجاد مناطق هشت‌گانه اقتصادی در استان کرمان (استان پایلوت اقتصاد مقاومتی) گفت: باید از مشارکت شرکت‌ها و موسسات خصوصی استفاده کنیم و این موسسات کمک کنند تا مسیر توسعه باز شود. رییس قوه مقننه تاکید کرد: تولید و اقتصاد برای مردم بردسیر بومی می‌شود و در برنامه ششم توسعه حمایت از تولید در بخش‌های صنعتی و کشاورزی پیش‌بینی شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر