اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۶۶۷

تاکید بر افزایش میزان همکاری شهروندان پیرامون مصرف گاز

مشهد|مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: افزایش میزان همکاری شهروندان درمورد بهینه‌سازی مصرف گاز طبیعی نقش بسزایی در پایداری و توزیع متوازن این نعمت الهی دارد. سید حمید فانی با بیان این مطلب که متاسفانه در حال حاضر دمای اکثر منازل در حدود ۲۵ تا ۲۷ درجه است، اظهار کرد: شهروندان تنها با کاهش یک درجه‌یی دمای منزل می‌توانند موجبات کاهش مصرف گاز در حدود 6درصد را فراهم آورند. وی افزود: کاهش 6درصدی مصرف گاز در بخش خانگی معادل تولید یک پالایشگاه است که این حجم صرفه‌جویی زمینه پایداری گاز طبیعی را در روزهای سرد سال برای دورافتاده‌ترین روستاهای کشور فراهم می‌کند. مدیرعامل شرکت گاز استان تاکید کرد: مشارکت مردم در مصرف بهینه گازطبیعی از ضروریاتی است که باید همه نسبت به آن حساسیت داشته باشند. فانی با اشاره به لزوم مشارکت مردم و مسوولان در پیشبرد اهداف کشور خاطرنشان کرد: به امید خدا و همکاری مردم زمستان گرم و دلنشینی را پشت سرخواهیم گذاشت.


پایان پنجمین جشنواره تحقیقاتی طبری

با معرفی برگزیدگان

ساری| آیین تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره تحقیقاتی طبری با حضور جمعی از محققان و پژوهشگران دانشگاه‎های علوم پزشکی قطب یک کشور در سالن همایش مصباح دانشگاه پیامبر اعظم (ص) ساری برگزار شد.

قاسم جان‎بابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در آیین تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره تحقیقاتی طبری اظهار کرد: حفظ و ارتقای سلامت مردم از وظایف اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که با هماهنگی‎های درون و برون‎بخشی این مهم قابل حصول است. وی افزود: در این زمینه نقش اعضای هیات علمی در آموزش، ارائه خدمات و نیز انجام پژوهش‎های مرتبط با سلامت بسیار محوری است و از این‎رو نقش پژوهش در یافتن علم جدید و فناوری، همه‎ساله به‎منظور توسعه روش‎های بدیع علمی برای پیشگیری و مدیریت بیماری‎ها حایز اهمیت بالایی است.


عملیات اجرایی ساخت کارخانه بزرگ نساجی در قرچک آغاز شد

قرچک| عملیات اجرایی ساخت احداث کارخانه بزرگ نساجی روز سه‌شنبه با حضور احمدی معاون سیاسی وزیر کشور و چاوشی معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران در شهرک صنعتی قرچک آغاز شد. فرماندار قرچک در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی این مجتمع بزرگ تولیدی به ایرنا گفت: کارخانه نساجی تولید پارچه رومبلی در زمینی به مساحت 7 هکتار در شهرک صنعی قرچک احداث می‌شود. مسعود مرسل‌پور افزود: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی، زمینه اشتغال به‌کار یک‌هزار نفر به صورت مستقیم و 2هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم فراهم می‌شود. وی اظهار کرد: این کارخانه با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با مجموع حدود 240میلیارد تومان احداث و راه‌اندازی خواهد شد.


۷ پروژه ‌آب و فاضلاب‌ در بیرجند افتتاح شد

بیرجند| مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند از افتتاح همزمان ۷ پروژه امور آب و فاضلاب با اعتبار ۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در این شهرستان خبر داد. سیدعلی هاشم‌آبادی دیروز در افتتاح پروژه‌های آب و فاضلاب شهرستان بیرجند اظهار داشت: اکنون شاهد افتتاح همزمان 7 پروژه امور آب و فاضلاب بیرجند با مجموعه اعتبار 2میلیارد و 600میلیون تومان در این شهرستان هستیم که به نمایندگی در پروژه 252 واحدی بهزیستی افتتاح می‌شود. مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بیرجند با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح این شرکت در دهه فجر امسال تصریح کرد: پروژه آبرسانی به مسکن مهر دادگستری، فاز 2 ارتش و کویرتایر به طول 4کیلومتر و یک‌هزار و 250واحد مسکونی با اعتبار 220میلیون تومان از محل اعتبارات عمرانی اجرا شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر