افتتاح یک نیروگاه با تسهیلات بانک صنعت

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۶۳۶

فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان با بهره‌مندی از تسهیلات بانک صنعت و معدن و طی مراسمی با حضور جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری و جمعی از مقامات استان خوزستان افتتاح شد. با بهره‌برداری از نیروگاه یاد شده که به مناسبت دهه مبارک فجر انجام شده است، سالانه ٤٢٠مگاوات برق به شبکه نیروگاهی کشور اضافه می‌شود.

حجم سرمایه‌گذاری نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان٢٩٠میلیون یورو بوده که از مجموع این مبلغ، ٢٣٠میلیون یورو توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است. راه‌اندازی نیروگاه یاد شده ١٢٢نفر اشتغال ایجاد کرده است که از این تعداد ٧٥نفر اشتغال مستقیم و ٤٧نفر اشتغال غیرمستقیم خواهند داشت.

گفتنی است، بانک صنعت و معدن با تامین مالی ٣میلیارد و ١٣١میلیون دلاری برای ١٣طرح بزرگ و ٢٢طرح مقیاس کوچک مصوب، جاری و به بهره‌برداری رسیده طرح‌های نیروگاهی نقش راهبری در اعطای تسهیلات به این بخش از صنایع زیربنایی کشورمان داشته است. یادآور می‌شود که این بانک با ایجاد واحد‌های صنعتی در استان خوزستان نقش موثری در اشتغالزایی و رفع محرومیت از این استان داشته، به‌طوری که از ابتدای سال جاری ٨طرح صنعتی با ١٠٥میلیارد ریال تسهیلات این بانک در استان یاد شده به بهره‌برداری رسیده و برای ٢٣٢ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر