روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۶۲۹

ناکامی نتانیاهو در انگلیس؛ آنا ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخواست وی برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران را رد کرد و گفت که کشورش از توافق هسته‌یی با ایران حمایت می‌کند. پس از دیدار دو طرف، سخنگوی رسمی خانم می‌ گفت که نخست‌وزیر در این دیدار تصریح کرده که ما از توافق هسته‌یی ایران که مورد توافق قرار گرفته، حمایت می‌کنیم.

واکنش وکیل زنجانی به خبر اجرای حکم اعدام؛ تسنیم وکیل مدافع بابک زنجانی در واکنش به اظهارات اخیر مسوول کمیته پیگیری مطالبات وزارت نفتی مبنی بر احتمال اجرایی شدن حکم زنجانی تا پایان امسال گفت که بعید می‌دانم قبل از ارائه درخواست اعاده دادرسی و خلاف بین شرع بودن رأی صادره، حکم اجرا شود. رسول کوهپایه‌زاده گفت: با توجه به اینکه حوزه فعالیت موکل، فعالیت‌های تخصصی بانکی و نفتی است به کرات به عنوان وکیل زنجانی تقاضا کردم برای ارائه درخواست اعاده دادرسی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی دیگر بتوانم با موکلم ملاقات کنم.

اقتصاد مقاومتی با شعار محقق نمی‌شود؛ ایرنا قائم مقام وزیر کشور با تاکید بر تلاش دشمن برای ایجاد چالش اقتصادی گفت: اهداف مهم و محوری اصل اقتصاد مقاومتی با حرف و شعار محقق نمی‌شود. محمدحسین مقیمی افزود: اگر نتوانیم در حوزه اقتصادی به خودکفایی برسیم در مسائل سیاسی نیز با مشکل مواجه شده و در اصل استقلال خود را از دست می‌دهیم. وی تصریح کرد: اینکه رییس‌جمهوری جدید امریکا، برجام را که دستاوردهای بسیاری برای نظام داشته، توافقی نامبارک برای امریکا می‌داند به این دلیل است که می‌خواهد اقتصاد ایران را با مشکل جدی مواجه کند.

تلاش‌های ونزوئلا یکی از عوامل حفظ سطح کنونی قیمت نفت بوده است؛ ایرنا محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در دیدار وزرای خارجه و نفت ونزوئلا که برای دیداری رسمی و رایزنی و گفت‌وگو با مقامات ایران به تهران سفر کرده‌اند به همکاری‌های بین‌المللی در جهت کاهش تولید نفت اشاره کرد و گفت: تلاش‌های ونزوئلا یکی از عوامل حفظ سطح کنونی قیمت نفت بوده است.

دریافت نخستین پیش‌پرداخت ساخت نیروگاه هسته‌یی بوشهر۲؛ ایسنا لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران از دریافت نخستین پیش‌پرداخت ساخت نیروگاه هسته‌یی بوشهر۲ خبر داد. وی گفت: نخستین قسط از این پیش پرداخت در ماه دسامبر به طور کامل پرداخته شد. جاگاریان همچنین افزود: پروژه نیروگاه هسته‌یی بوشهر۲ در سال ۲۰۱۴میلادی میان ایران و روسیه مطرح شد و در ماه نوامبر همان سال نیز مسکو و تهران توافقنامه‌یی را برای ساخت نیروگاه‌های بوشهر دو و بوشهر 3 امضا کردند.

۱۴۹ تن کیک زرد وارد اصفهان شد؛ ایلنا اصغر زارعان، دستیار ویژه رییس سازمان انرژی اتمی روز گذشته اعلام کرد: هواپیمای روسی چهارمین و آخرین محموله از مواد اولیه(کیک زرد) حامل ۳۱تن در اصفهان به زمین نشست. وی با اشاره به محموله‌های کیک زردی که پیش از توافق برجام تحویل داده شده بود، اظهار کرد: قبل از توافق برجام نیز ۲۳۰تن مواد اولیه(کیک زرد) ‌به ایران تحویل داده شده بود که در مجموع ۳۷۹تن مواد اولیه وارد کشور شده است.

تاکید بر رفع موانع و مشکلات در تعاملات بانکی ایران و آلمان؛ فارس مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و امریکای وزارت امور خارجه در دیدار با ادرر، همتای آلمانی خود حمایت کشورمان از توسعه همه‌ جانبه روابط با آلمان را مورد تاکید قرار داد و رفع موانع و مشکلات در تعاملات بانکی را در این راستا ضروری خواند. دو طرف همچنین در گفت‌وگوهای خود در رابطه با تحولات منطقه بر ضرورت توجه به راه‌حل‌های سیاسی برای برقراری صلح و ثبات در منطقه و بر استمرار رایزنی برای کمک در تحقق این هدف و همکاری در زمینه کمک‌های انسان‌دوستانه تاکید کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر