بریتانیا زیر تیغ برگزیت

۱۳۹۵/۱۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۶۲۰


فایننشال تایمز:

این روزنامه یکی از گزارش‌های صفحه اول خود را به مساله تاثیر برگزیت بر اقتصاد بریتانیا اختصاص داده است. آن طور که این روزنامه گزارش داده، اطلاعاتی از برخی نظرسنجی‌ها به دست آمده که به خوبی تاثیر منفی برگزیت را تایید می‌کند. در این میان بیشتر مدیران بزرگ اقتصادی از این تاثیر منفی صحبت کرده‌اند و بخش زیادی از افراد حاضر در نظرسنجی، نسبت به برگزیت خوشبین نبوده‌اند. این در حالی است که پیش از این نیز، بسیاری از کارشناسان نسبت به تاثیرات منفی برگزیت بر اقتصاد بریتانیا تاکید کرده بودند. برخی کارشناسان عنوان کرده بودند که در صورت عملی شدن روند پیچیده برگزیت، در درازمدت بر تولید و درآمدهای انگلیس تاثیر منفی و زیادی خواهد گذاشت. بریتانیا در زمان عضویت در اتحادیه اروپا، شریک بیش از 50 کشور در معاملات جهانی بوده است، اما به نظر کارشناسان با خروج از اتحادیه قطعا بسیاری از شرکای خود را از دست خواهد داد و شرایط نامطلوبی برای اقتصاد این کشور می‌توان پیش‌بینی کرد.


فیگارو:

این روزنامه تیتر یک خود را به مشکلات تازه فرانسوا فیون، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه اختصاص داده است. در این میان، فرانسوا فیون نامزد حزب محافظه‌کار فرانسه در انتخابات ریاست‌جمهوری، با افزایش فشارها برای کناره‌گیری از ادامه رقابت‌های انتخاباتی روبه‌رو شده است. در حالی که تعدادی از رهبران حزب محافظه‌کار فرانسه از فیون خواسته‌اند تا از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند، یک سناتور جمهوری‌خواه هشدار داد که اگر فیون از نامزدی این حزب کناره‌گیری نکند، حزب جمهوری‌خواه با اختلاف و تفرقه روبه‌رو خواهد شد. برونو ژیل از رهبران بانفوذ حزب جمهوری‌خواه فرانسه تاکید کرد: اکثر قریب به اتفاق اعضای حزب خواستار تغییر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری هستند. از زمان افشای رسوایی مالی و شغلی همسر فرانسوا فیون، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری فرانسه با چالش جدی روبه‌رو شده و نظرسنجی‌ها نیز نشانگر کاهش محبوبیت وی دارد.


وال‌استریت ژورنال:

تیتر یک این روزنامه به رد درخواست دولت ترامپ در دادگاه تجدیدنظر امریکا اشاره دارد. بر این اساس، دادگاه فوق درخواست دولت ترامپ را برای حفظ ممنوعیت سفر از هفت کشور اسلامی رد کرده است. یک قاضی فدرال در ایالت واشنگتن با صدور حکمی فرمان ضدمهاجرتی دونالد ترامپ را به‌طور موقت و در سراسر ایالات متحده لغو کرد. این رای باعث شد کاخ سفید درخواست تجدیدنظر را مطرح کند. طبق دستور اجرایی ترامپ که اخیرا به امضا رسید، ورود اتباع هفت کشور اسلامی شامل ایران، عراق، لیبی، یمن، سوریه، سومالی و سودان ممنوع اعلام شد. این در حالی است که در پی حکم قاضی فدرال ایالت واشنگتن، به آژانس‌های دولتی و خطوط هواپیمایی سراسر جهان اعلام شده است این ممنوعیت برداشته شده و آنها می‌توانند پذیرای مسافرانی باشند که از این هفت کشور قصد سفر به امریکا را دارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر