اخبار

۱۳۹۵/۱۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۶۰۴

دولت از فعالان ریلی

بخش خصوصی حمایت نمی‌کند

یک مقام مسوول ریلی از آمادگی برای جابه‌جایی ۷۱۴ هزار مسافر در سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: متاسفانه دولت از بخش خصوصی برای جایگزینی واگن‌های فرسوده با تکیه بر تولید داخلی حمایت نمی‌کند. به گزارش مهر، محمد خان احمدی افزود: با توجه به خروج واگن‌های با عمر بالای ۴۵ سال از ناوگان حمل و نقل ریلی، تعداد قطارهای این شرکت در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت اما این شرکت تلاش کرد که دو رام قطار اضافه نسبت به دوره زمستان (۲۰ تا ۲۵ سرویس رفت و برگشت) اضافه کند. وی اظهار کرد: با وجود افزایش خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی سال ۹۶، این شرکت هیچ افزایش قیمتی را در بلیت‌ها نداشته است، زیرا بازار حمل و نقل ریلی، کشش افزایش قیمت را ندارد.

خان احمدی با اشاره به عدم حمایت دولت از فعالان بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل ریلی گفت: در سال جاری حدود ۵۰ واگن با عمر بالای ۴۵ سال از ناوگان ریلی این شرکت خارج شد، اما دولت هیچ حمایتی برای خرید واگن‌های جدید از این شرکت به عمل نیاورد و هم‌اکنون این شرکت ۳۸ واگن از تولیدکنندگان داخلی خریداری کرده است. وی ادامه داد: با وجود اینکه قیمت خرید واگن داخلی یک میلیارد تومان بیشتر از واگن خارجی است، اما این شرکت برای حمایت از تولید داخل، این هزینه را پرداخت می‌کند.


هند ایران را مقصر تاخیر پروژه توسعه بندر چابهار می‌داند

درحالی‌که دولت هند به تازگی سهمی برای توسعه بندر چابهار در بودجه خود اختصاص داده است، مقامات هندی می‌گویند تاخیر در اجرای این پروژه به گردن ایران است. به گزارش فارس، مقامات هندی بدون اشاره به سال‌ها وعده و وعیدهای دولت هند و بیش از یک دهه پشت گوش انداختن‌های این کشور برای توسعه بندر چابهار، حال تقصیر را به گردن ایران انداخته و می‌گویند که عدم توسعه این بندر به علت عدم ارائه طرح از سوی ایران است. ایکانومیک تایمز به نقل از مقامات هندی نوشت: بودجه 150 کرور روپیه‌یی ممکن است برای توسعه بندر چابهار اختصاص یابد اما این بودجه احتمالا برای بازگرداندن این پروژه به حیات کافی نخواهد بود چراکه تهران هنوز طرحی باری آزادسازی سرمایه برای این پروژه ارائه نکرده است.

درحالی که روز جمعه رسانه‌های هندی خبر دادند که دولت هند تلاش می‌کند تا با اختصاص بودجه ویژه 22.5 میلیون دلاری برای توسعه بندر چابهار در بودجه سالانه خود، اعتماد ایران را جلب کند. اما مقامات هندی می‌گویند: دولت هند خط اعتباری 235 میلیون دلاری (150 کرور روپیه‌ای) برای این پروژه از سال 2015 در نظر گرفته است، اما نمی‌تواند نخستین بخش 150 میلیون دلاری آن را آزاد کند. یک منبع آگاه به موضوع به ایکانومیک تایمز گفت: این سرمایه‌ها نمی‌تواند بدون تشریفات اداری آزاد شود و این تشریفات هنوز به دست دولت هند نرسیده است. حتی یادآوری‌های اکسیم بانک به ایران نیز کمکی به این امر نکرده است.وی افزود: ظاهرا دلایلی در پشت تاخیر ایران در ارائه طرح برای آزادسازی این وام وجود ندارد. زمانی ‌که یادداشت تفاهم در سفر نیتین گادکاری، وزیر کشتیرانی در مه ‌2015 به تهران امضا شد، اکسیم بانک در حال اختصاص خط اعتباری 150 میلیون دلاری برای توسعه این بندر است. به گفته یک منبع آگاه دیگر، یک 85 میلیون دلار دیگر پس از امضای قرارداد تامین تجهیزات برای توسعه 2 لنگرگاه در مجتمع این بندر اختصاص یافته است.


ایرلاین‌ها مسوول نارضایتی از عرضه بلیت‌های نوروزی

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی‌ کشوری از تمهیدات این سازمان برای انجام بهتر سفرهای نوروزی ۹۶ خبر داد و گفت: درصورت هرگونه نارضایتی از طرف دفاتر یا عرضه‌کنندگان بلیت هواپیما، سازمان هواپیمایی ایرلاین‌ها را مسوول می‌داند. به گزارش «تعادل» به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، نخستین جلسه ستاد پروازهای نوروزی در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد. مرتضی دهقان، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری به سیاست‌ها، راهبردها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای انجام سفرهای نوروزی ۹۶ و راهکارهای اجرایی جهت برگزاری بهتر پروازهای نوروزی پرداخت و بر ارائه خدمات مناسب به مسافران و اطلاع‌رسانی به‌موقع و شفاف تاکید کرد. دهقان تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی در ایام نوروز مشکلات فرودگاهی را در نظر داشته و محدودیت‌ها را در نظر بگیرند. معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: درصورت هرگونه نارضایتی از طرف دفاتر یا عرضه‌کنندگان بلیت هواپیما، سازمان هواپیمایی ایرلاین‌ها را مسول می‌داند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر