اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۵۹۵

دیدار با خانواده‌های شهیدان انقلاب در ساری

ساری شهردار ساری به همراهی محمد محبوب معاون فرهنگی- اجتماعی شهرداری ساری، یاسر رضا‌زاده مدیر روابط عمومی و محمد لزگی مسوول امور ایثارگران شهرداری ساری به دیدار خانواده‌های شهیدان چمنی و گلمایی دو شهید مبارزات مردم انقلابی ساری در سال ۱۳۵۷ رفتند. در دیداری که در بیت شهیدان چمنی صورت گرفت، مادر شهید محمدتقی چمنی ضمن خوشامدگویی به مهمانان اظهار داشت: از شهرداری که خود متعلق به خانواده شهدا و ایثارگران است، سپاسگزارم که با انجام امور و پروژه‌های جهادی خود بار دیگر نام شهدا را در شهر سربلند کرد.


5 واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت 16200 قطعه

سمنان ‌ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان از تعداد 5 واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت 16200 قطعه در استان خبر داد. مصطفی شاه‌حسینی گفت: در حال حاضر تعداد 5 واحد پرورش بوقلمون گوشتی در استان سمنان وجود دارد که 3 واحد آن فعال و تولید سالانه آن حدود 360 تن گوشت بوقلمون است. دوره پرورش بوقلمون گوشتی 4تا 5 ماه است و وزن آن به 20 کیلو گرم می‌رسد. وی افزود: گوشت بوقلمون دارای ارزش غذایی بالایی است از این جهت که هم دارای گوشت قرمز و هم سفید است که این باعث تنوع تولید در طیور است.


حضور در نمایشگاه دستاوردهای وزارت نیرو

اراک ‌معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: شرکت آب و فاضلاب استان ‏مرکزی با ارائه طرحی اختراعی در پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری وزارت نیرو ‏حضور یافته است. حسین امیری با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای ‏پژوهش و فناوری وزارت نیرو اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی به رسم هر سال در سالن مختص به شرکت مهندسی ‏آب و فاضلاب کشور حضور یافت و این طرح را که با انجام نظارت‌های لازم ساخته شده بود به نمایش ‏گذاشت. این طرح با نظارت مستقیم دفتر بهبود بهره‌وری، تحقیقات معاونت برنامه‌ریزی و منابع ‏انسانی شرکت آب و فاضلاب اختراع شده و اکنون در حال ثبت اختراع است. ‏


عبور برنامه پزشک خانواده شهری از پایلوت

ساری ‌یوسف‌نژاد، نماینده ساری و میاندرود در جلسه بررسی برنامه پزشک خانواده شهری با حضور رییس کمیسیون تخصصی بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نظرات کمیسیون تخصصی مربوطه در اجرای برنامه پزشک خانواده در همه کشورهایی که در حوزه سلامت خوب حرکت کرده‌اند دیده می‌شود. با توجه به نحوه اجرا و اصلاحاتی که حین اجرا در استان مازندران صورت گرفته، این فرصت فراهم است تا از این تجربیات برای اجرای سریع‌تر و بهتر در سایر استان‌ها بهره‌گیری شود. وی ادامه داد: مسیر مصوبات و قوانین مرتبط با سلامت خیلی امیدوار‌کننده است. مجلس همیشه از بخش بهداشت و درمان حمایت کرده و ما همه مصوبات خود را با سیاست‌های مقام معظم رهبری در این خصوص تطبیق می‌دهیم. این عضو هیات رییسه مجلس اضافه کرد با یک واحد هزینه مالی که در اینجا انجام می‌شود و با آن کنترل بهتر بیماری‌ها صورت می‌گیرد، شاهد کاهش هزینه‌ها در سال‌های بعدی در بخش عوارض بیماری‌ها خواهیم بود.


مهار آب‌های مرزی و 26 هزار و 500 فرصت شغلی

اردبیل ‌ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی اردبیل گفت: 26 هزار و 500 شغل جدید با بهره‌برداری از طرح‌های مهار آب‌های مرزی برای جمعیت ساکن در شمال این استان ایجاد می‌شود. اصغر سلیمانزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر افزود: شبکه سدهای خداآفرین، احمد بیگلو، عمارت، تازه کند و چند طرح دیگر ازجمله مهم‌ترین پروژه‌های مربوط به مهار آب‌های مرزی در شمال استان اردبیل به‌خصوص در جلگه حاصلخیز مغان هستند. به گفته او، برای بیش از 2هزار و 500 نفر دیگر نیز از پیمانکاران گرفته تا ساکنان بومی منطقه، در حین اجرای این طرح‌ها شغل ایجاد شده است.


15درصد از مساحت اردبیل بافت تاریخی است

اردبیل ‌ معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل گفت: ۱۵ درصد از مساحت شهر اردبیل شامل ۹۴ هکتار بافت تاریخی و ۹۶۴ هکتار بافت فرسوده است. رجب شمس در جلسه پدافند غیرعامل اردبیل تصریح کرد: محدوده بافت فرسوده اردبیل ۹۶۴ هکتار و محدوده بافت تاریخی شامل ۹۴ هکتار است که براساس 3شاخص ناپایداری سازه‌ها، نفوذناپذیری و ریزدانگی قطعات احصا شده است. وی افزود: بافت فرسوده در سطح شهر اردبیل، همچنین برخی روستاهایی که بعدها به محدوده شهر اضافه شده، شناسایی شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل متذکر شد: در بافت فرسوده 3 طرح بهسازی، نوسازی و بازسازی اجرا می‌شود و به عنوان مثال در بازار طلافروشان و حمام وکیل، نوسازی در قالب طرح مشارکت اجرا شد.


رییس 2 هیات ورزشی ایلام انتخاب می‌شوند

ایلام ‌معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: تا پایان این هفته، رییس 2 هیات ورزشی ایلام انتخاب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار تعادل از ایلام و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام، مهرداد جنگلی اظهار داشت: در هفته جاری 2 مجمع انتخاب رییس هیات‌های ورزشی برگزار می‌شود. معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: مجمع انتخاب رییس هیات ورزش‌های سه‌گانه استان ایلام با حضور رییس فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه کشور در ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه (نوزدهم بهمن‌ماه) در سالن جلسات فرهنگسرای جوان، واقع در میدان میلاد برگزار خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر