از منطقه

۱۳۹۵/۱۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۵۷۶

کشته شدن دیپلمات افغانستان در کراچی

سخنگوی کنسولگری افغانستان در کراچی پاکستان اعلام کرده در جریان تیراندازی یک گارد امنیتی در این کنسولگری، یک دیپلمات افغانستان کشته شد. به گزارش ایسنا، محمد زکی، دیپلمات افغانستان و دبیر سوم کنسولگری افغانستان در کراچی پاکستان در جریان تیراندازی یک گارد امنیتی در یک مناقشه کشته شد. گارد امنیتی کنسولگری ضارب را دستگیر کرده است. درباره انگیزه این فرد هنوز گزارشی منتشر نشده است.


خروج ناوهای چینی

از خلیج‌فارس

سه ناو جنگی چین که به خلیج‌فارس آمده‌ بودند، پس از توقف در آب‌های عربستان، قطر، امارات و کویت راهی کشورشان شدند. وزارت دفاع چین در بیانیه‌یی اعلام کرد که این سه ناو متعلق به یگان ویژه نیروی دریایی چین روز یک‌شنبه پس از توقف در آب‌های عربستان، قطر، امارات و کویت به سمت کشورشان حرکت کردند. این ناوها پیش‌تر به اسکورت کشتی‌های تجاری و گشت‌زنی در خلیج‌ عدن برای مقابله با دزدی دریایی پرداخته بودند. نیروی دریایی چین از زمان پیوستن این کشور به پیمان چند ملیتی گشت‌زنی دریایی از دسامبر 2008 به انجام عملیات در آب‌های آزاد و دور از خانه می‌پردازد و از ارتش به‌ عنوان ابزار دیپلماسی به خوبی استفاده می‌کند.


پارلمان کویت مصونیت

3 نماینده را لغو کرد

پارلمان کویت از موافقت کمیسیون قانونگذاری این پارلمان با درخواست دادستانی برای لغو مصونیت 3 نماینده خبر داد. محمد الدلال، یکی از نمایندگان پارلمان کویت اعلام کرد که کمیسیون قانونگذاری در پارلمان با درخواست دادستانی برای لغو مصونیت 3 نماینده در جریان حمله به پارلمان موافقت کرد. الدلال گفت: «این کمیسیون با موافقیت اکثریت، با لغو مصونیت ولید الطبطبایی، جمعان الحربش و محمد المطیر در پرونده یورش به پارلمان مربوط به سال ۲۰۱۱ موافقت کرد.»


هشدار درباره

«حکومت تک نفره» در ترکیه

کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه اعلام کرد: «اصلاحات پیشنهاد شده در قانون اساسی جدید تاثیرگذاری پارلمان را خنثی کرده و آن را در درجه دوم قرار خواهد داد. » وی با اشاره به اینکه پارلمانی که پس از جنگ استقلال تاسیس شده است، نفوذ خود را از دست می‌دهد، گفت: «این پارلمان، پارلمان پس از کودتای ۱۵جولای است. اکنون این پارلمان در حال تبدیل شدن به یک پارلمان درجه دوم است. از شهروندانمان می‌پرسم آیا با هوشیاری و آگاهی این مساله را قبول می‌کنند؟ نه وجدان، ‌نه اخلاق، نه باور و نه ارزش‌های دموکراتیک من این مساله را قبول نخواهد کرد.» وی افزود: «طبق تغییرات، پارلمان خارج از دسترس مردم خواهد بود. همه قدرت پارلمان کنونی تنها به یک فرد منتقل خواهد شد و رژیم تک نفره ایجاد خواهد شد.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر