اخبار کلان

۱۳۹۵/۱۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۵۵۷

تخصیص 2.5میلیارد دلار اعتبار جدید از صندوق توسعه

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به تخصیص 2.5میلیارد دلار به بخش‌های آموزش، کشاورزی، دفاعی و صدا و سیما گفت: اعتبارات جدید تخصیص یافته از صندوق با مجوز رهبری بوده است.

هادی قوامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به تصویب تخصیص 2.5میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بخش‌هایی مثل کشاورزی و دفاعی گفت: هرچند اعتبارات جدید در نظر گرفته شده در لایحه دولت وجود نداشت اما مجوز تخصیص این هزینه از منابع صندوق توسعه ملی از سوی رهبر معظم انقلاب دریافت شده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق 1.3میلیارد دلار صرف هزینه‌های دفاعی می‌شود و همچنین 100میلیون دلار به صدا و سیما جهت خرید تجهیزات، 300میلیون دلار به وزارت جهاد کشاورزی جهت تجهیز آبیاری روستایی و 800میلیون دلار به بخش‌های مختلف آموزشی تخصیص خواهد یافت. عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به حذف تبصره 16گفت: هرچند در عنوان این تبصره به اقتصاد مقاومتی اشاره شده است اما این تبصره در تضاد کامل با چارچوب‌های اقتصاد مقاومتی بوده و به همین دلیل در کمیسیون تلفیق حذف شده است.

قوامی ادامه داد: بر اساس جلسات برگزار شده در کمیسیون تلفیق تاکنون یک تبصره و 7 بند از لایحه دولت حذف و همچنین 63 بند به این لایحه افزوده شده است.


تشویق سرمایه‌گذاری

بین ایران و بلاروس

در دیدار رییس آژانس تشویق سرمایه‌گذاری خارجی بلاروس با رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، یادداشت تفاهم کمیته مشترک سرمایه‌گذاری بین دو کشور امضا شد.

به گزارش شادا، محمد خزاعی در این دیدار که در محل سالن جهاد اقتصادی این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به پایین بودن سطح مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور گفت: دوطرف باید در همکاری‌های تجاری و اقتصادی آتی جدی‌تر باشیم. وی با بیان اینکه در حال حاضر همکاری‌های اقتصادی دو کشور سالانه حدود 40میلیون دلار است، تاکید کرد: در آینده نزدیک نخستین جلسه کاری این کمیته برگزار و راه‌های همکاری چند منظوره بررسی شود. رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی کشورمان سرمایه‌گذاری صنعتی، خصوصی‌سازی و همکاری مشترک بین کمپانی ایران و بلاروس شامل سرمایه‌گذاری به‌صورت کار مشترک در سایر کشورها را از جمله حوزه‌های قابل بررسی جهت همکاری دو کشور ایران و بلاروس برشمرد. خزاعی ابراز امیدواری کرد: این جلسه مشترک یک برنامه اجرایی و عملی را در حوزه‌های مطرح شده تهیه کند. در ادامه این دیدار «ناتالیا نیکاندروا» رییس آژانس تشویق سرمایه‌گذاری خارجی بلاروس نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار، بر لزوم توسعه روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد.


درآمد70هزارمیلیاردتومانی قانون هدفمندی

رییس دیوان محاسبات کشور گفت: به دنبال اختلاف نظر کمیسیون‌های ویژه برنامه ششم توسعه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، رییس مجلس دیوان محاسبات کشور را به عنوان حسابرس و حکم، مامور تعیین خالص واریزی به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها کرد. به گزارش ایسنا، عادل آذر خاطرنشان کرد: در پی ماموریت رییس مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات کشور جمع و تفریق و محاسبات مربوطه را انجام داد و نخستین گزارش آن نیز در کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور اعضای کمیسیون و محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و حمیدرضا حاجی‌بابایی رییس کمیسیون ویژه لایحه برنامه ششم توسعه بررسی شد که خوشبختانه هر دو طرف این گزارش را گزارشی متقن دانسته و قرار شد این گزارش را مبنا قرار دهند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور، منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها حدود 70هزار میلیارد تومان است. این قانون می‌گوید: خالص عواید حاصله و اصلاح قیمت حامل‌های انرژی به حساب هدفمندسازی یارانه‌ها واریز شود که با کسر هزینه‌ها، خالص وجوه واریزی به این حساب 36هزار و 400میلیارد تومان است.

آذر یادآور شد: دولت خالص وجوه ناشی از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی را حدود 31هزار میلیاد تومان و کمیسیون ویژه برنامه ششم توسعه این عدد را 48 هزار میلیارد تومان محاسبه کرده بود اما عدد قطعی که هر دو طرف آن را قبول دارند، 36هزار و 400میلیارد تومان است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر