تخلفی در بودجه ۹۴ نکرده‌ایم

۱۳۹۵/۱۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۵۵۵

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: کلیه اقدامات انجام شده درخصوص مباحث مطروحه از طرف دیوان محاسبات در اجرای قانون بودجه سال ۱۳۹۴، مطالب قانونی بوده و هیچ‌گونه تخلفی از طرف این سازمان صورت نگرفته است.

سازمان برنامه و بودجه در واکنش به گزارش تفریغ بودجه 94 از سوی دیوان محاسبات کشور که از تخلف این سازمان در بودجه 94 حکایت داشت، اعلام کرد: «در اجرای بند (ب) ماده واحده قانون بودجه سال 1394 کل کشور، اجرای بودجه سال 1394 در دو سقف تعیین و مقرر گردید سقف مجاز اجرای بودجه در 6ماهه ابتدایی سال از رقم 220هزار و 36میلیارد و 171میلیون تومان فراتر نرود. بر این اساس مجموع ابلاغیه‌های صادره از سوی سازمان تا پایان شهریور سال 1394 برابر با 197هزار و 627میلیارد و 328میلیون تومان بود که بسیار کمتر از رقم تعیین شده است.

در 6ماهه دوم سال 1394 باتوجه به اجرای برجام و آزاد شدن مطالبات بلوکه شده و پیش‌بینی بهبود وضعیت تحقق درآمدهای کشور، افق جدیدی در اجرای بودجه فراهم گردید. در این خصوص برای هماهنگی‌های بیشتر جلسه‌یی با حضور مسوولان محترم دیوان محاسبات و وزارت امور اقتصادی و دارایی درخصوص تحقق منابع حاصل از اجرای برجام تشکیل و بنا به نظر دیوان محاسبات مقرر گردید استفاده از منابع جدید براساس سازوکار بند (ز) تبصره 2 قانون بودجه و در سقف اول صورت پذیرد. لازم به ذکر است بخش اعظم کاهش‌های صورت گرفته درراستای اجرای تفاهمات مذکور انجام شده است. همچنین در اجرای بند (ل) ماده 224 قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مجاز است نسبت به افزایش 10درصدی اعتبارات هر یک از ردیف‌ها و دستگاه‌های اجرایی از محل کاهش اعتبارات سایر ردیف‌ها اقدام نماید که بخش دیگری از کاهش‌های صورت گرفته نیز با رعایت و استفاده از ظرفیت قانونی مذکور است.

با توجه به مطالب فوق، کلیه اقدامات انجام شده درخصوص مباحث مطروحه از طرف دیوان محاسبات در اجرای قانون بودجه سال 1394، مطابق قانون بوده و هیچ‌گونه تخلفی از طرف این سازمان صورت نگرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر