روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۵۵۳

قصد شرکت در انتخابات را ندارم؛ایسنا| مرضیه وحیددستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ضمن ابراز امیدواری از اینکه اکثر نیروهای ارزشی زیر چتر جبهه نیروهای مردمی گردهم آمدند، اظهار کرد: نتایجی که تا به حال به‌دست آمده خیلی بیشتر از حد انتظار ما بوده، تاکنون تقریبا غیر از یکی، دو مورد تمام نیروهای ارزشی و انقلابی زیر چتر جبهه نیروهای مردمی گردهم آمده‌اند که امید داریم آن یکی، دو گروه هم به این اتحاد بپیوندند. وی همچنین با تکذیب کاندیداتوری خود در انتخابات 96 بیان کرد: همان‌طور که شورای نگهبان تایید کرده، بانوان نیز اجازه دارند کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شوند و سپس صلاحیت‌شان درراستای اینکه چقدر تجربه و سابقه دارند بررسی شود، اما من 100درصد قصد شرکت در انتخابات را ندارم.

آغاز عملیات اجرایی 2 نیروگاه ‌در بوشهر با حضور روس‌ها ؛خانه ملت| علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایران و روسیه در عملیات اجرایی 2 نیروگاه ۲ هزار مگاواتی در بوشهر آغاز به‌کار کرده‌اند. وی با اشاره به تلاش سازمان انرژی اتمی برای ورود 149تن کیک زرد به کشور در فضای بدعهدی در اجرای برجام، اظهار داشت: به این نکته مهم توجه داشته باشیم که بدعهدی امریکا به معنی بدعهدی دیگر کشورهای امضا ‌کننده توافق هسته‌یی نیست، آنها به تعهدات خود پایبند هستند. این نماینده مجلس با بیان اینکه امریکا از بدعهدی خود ضرر خواهد کرد، ادامه داد: دیگر کشورهای گروه 1+5 با این سیاست امریکا مخالف هستند همان‌گونه که امروز ملاحظه می‌کنید در عرصه‌هایی که امریکا بدون منطق تصمیماتی می‌گیرد ازجمله عدم صدور روادید به اتباع 7 کشور چه موج مخالف گسترده‌یی در اروپا و امریکا ایجاد شده است.

توافق ایران، روسیه و ترکیه برای آتش‌بس کامل؛ایرنا| دور دوم نشست آستانه قزاقستان برای حل و فصل بحران سوریه روز گذشته در سطح کارشناسی میان نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه برگزار شد. در همین رابطه استانیسلاو گاجی ماگامدوف معاون اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه که سرپرستی هیات این کشور در مذاکرات آستانه را برعهده داشت در پایان مذاکرات به خبرنگاران گفت: هیات‌های سه کشور بر آمادگی خود برای ادامه همکاری در برقراری کامل آتش‌بس در سوریه تاکید کرده‌اند.

اعلام آمادگی نروژ برای کمک به مشکلات بانکی ایران؛ایسنا| در جریان دیدار محمدحسن حبیب‌الله‌زاده سفیر ایران در نروژ با سیو ینسن وزیر دارایی این کشور، پیرامون راه‌های تقویت همکاری‌های اقتصادی دو کشور گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد. وزیر دارایی نروژ در این دیدار از گسترش مناسبات تجاری ایران و نروژ استقبال کرد و همچنین از آمادگی وزارت دارایی این کشور برای مذاکره درخصوص موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و کمک به حل مشکلات بانکی خبر داد.

مبارزه با داعش، محور مذاکره ظریف و کوبیش ؛آنا| یان کوبیش نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق، با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد. در این دیدار آخرین تحولات سیاسی و کمک به روند سیاسی و گفت‌وگوهای ملی، تازه‌ترین تحولات نظامی و میدانی در مبارزه علیه تروریست‌های داعش، شرایط مناطق آزاد شده و لزوم کمک به برقراری ثبات و امنیت در عراق مورد گفت‌وگو و تبادل‌نظر قرار گرفت.

حال عمومی ناطق‌نوری مساعد است؛ایسنا| رییس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری که اخباری مبنی بر بستری شدن وی در بیمارستان منتشر شده بود در شرایط جسمانی مساعدی به‌سر می‌برد. نزدیکان علی‌اکبر ناطق‌نوری در پی انتشار اخباری مبنی بر بستری شدن وی به‌دلیل عارضه قلبی در بیمارستان خبر دادند که هیچ نگرانی‌ای وجود ندارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر