افتتاح خط تولید ۵ سلاح

۱۳۹۵/۱۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۵۵۲

در هفتمین روز از دهه فجر با حضور وزیر دفاع ۵دستاورد رزمی- دفاعی شامل راکت هدایت شونده فجر ۵، سامانه سلاح دوش پرتاب میثاق ۳، سیستم سلاح نارنجک‌انداز ۴۰میلی‌متری و مهمات پیشرفته، سلاح انفرادی کالیبر

560545x مصاف و سلاح کمری ملی رونمایی و خط تولید آن افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، سردار دهقان طی سخنانی در مراسم رونمایی از این دستاوردها و افتتاح خطوط تولیدی آن، گفت: وزارت دفاع در راستای پشتیبانی موثر از نیروهای مسلح در حوزه‌های رزم زمینی و پدافند هوایی با طراحی، ساخت و ایجاد خط تولید این سامانه‌های پیشرفته گام بلند دیگری در تامین نیازمندی‌های نیروهای مسلح و تقویت بنیه دفاعی کشور برداشت.

وی افزود: سامانه سلاح‌هایی که امروز رونمایی و خط تولید آن افتتاح شد، ضمن افزایش توان دفاعی نیروهای مسلح در حوزه رزم انفرادی و پدافند هوایی تحرک عملیاتی آنها را به نحو چشمگیری افزایش می‌دهد.

دهقان با بیان اینکه کلیه مراحل طراحی، ساخت و تولید این سامانه‌ها در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع صورت گرفته است، تصریح کرد: امروز تنوع تولید محصولات دفاعی در این سازمان منحصر به‌فرد است.

وزیر دفاع با اشاره به رشد ۶۹درصدی کل تولید نظامی وزارت دفاع در ۳ سال اخیر گفت: در این دوره زمانی بیش از ۱۱۵ نوع سامانه و اقلام جدید دفاعی طراحی، تولید و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود: با اولویت‌بندی پروژه‌های تحقیق و توسعه با رویکرد توسعه فناوری‌های موردنیاز و آینده‌ساز در سال‌های اخیر مجموعا تعداد ۲۱۶طرح توسعه فناوری، توسعه محصول جدید و توسعه زیرساختی تحقق یافته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر