ورود آخرین محموله کیک زرد به کشور

۱۳۹۵/۱۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۵۵۱

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگویی درباره سفر صالحی به قم اظهار کرد: این سفر به دعوت استانداری قم و در چارچوب برنامه‌های دهه فجر است و دیدار با نخبگان، مقامات و مراجع عالیقدر کشور در دستور کار این سفر قرار دارد. کمالوندی اظهار داشت که هیچ برنامه‌یی در این سفر برای بازدید از سایت فردو وجود ندارد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه تایید کرد که در هفته گذشته سه محموله از چهار محموله کیک زرد از روسیه به تهران وارد شده و قرار است آخرین محموله امروز به کشور وارد شود.

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: ورود 149تن کیک زرد به کشور از تولیدات ما در 10سال گذشته بیشتر است. در عین حال که ما کار استخراج را ادامه می‌دهیم.

با این حال از آنجا که اورانیوم ما نسبت به منابع کشورهای عمده تولید‌کننده اورانیوم کم است، این میزان واردات اورانیوم کمک خوبی به صنعت هسته‌یی است. به گزارش ایسنا، سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اطلاعات اولیه را در رابطه با واردات این میزان اورانیوم به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده‌ایم.

در همین رابطه لازم به ذکر است که پس از اجرای برجام تاکنون بیش از 360تن مواد اولیه از روسیه و دیگر کشورها به کشور وارد شده

است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر