گسترش همکاری‌های تجاری ایران-بلاروس

۱۳۹۵/۱۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۵۵۰

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از همکاری‌های علمی و فناوری به‌عنوان ایده‌یی که ازسوی رییس مجلس بلاروس مطرح شد، موردقبول ما نیز هست و در بحث مبارزه با تروریسم همکاری‌های مشترک منطقه‌یی باید سامان یابد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در نشست با میخاییل میاسنیکویچ رییس شورای جمهوری مجلس ملی بلاروس، با اشاره به امضای تفاهمنامه مشترک بین روسای مجالس ایران و بلاروس اظهار کرد: شاید امضای این تفاهمنامه بین پارلمانی نمادی از همکاری‌های گسترده بین دو کشور باشد.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از مذاکرات راجع به گسترش همکاری‌های تجاری دو کشور بود، اظهار کرد: ظرفیت‌های خیلی خوبی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و فناوری‌های مختلف بین دو کشور وجود دارد و باید از سرمایه‌گذاران حمایت به عمل ‌آید تا فعال شوند.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: ایده‌یی که رییس مجلس بلاروس ارائه کرد درمورد حمایت از همکاری‌های علمی و فناوری دو کشور موردقبول ما هم هست و ما این مساله را دنبال خواهیم کرد. همچنین مساله تروریسم از مسائلی بود که موردبحث قرار گرفت و دغدغه‌های مشترکی در این زمینه داشتیم.

رییس مجلس شورای اسلامی درباره اینکه اتخاذ مواضع مشترک دو کشور ایران و بلاروس در چه بخش‌هایی خواهد بود، گفت: همان‌طور که در توضیحات روشن شد یک بخش در سطح بین‌المجالس است که همکاری‌های مشترک انجام شود و بخش دیگر مواضعی است که در مسائل مهم وجود دارد و ما از این ظرفیت دو پارلمان برای نزدیک‌تر شدن مواضع استفاده می‌کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر