اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۳۸۵

توجه به برنامه‌های اقتصادی اسلام راهگشای بسیاری از مشکلات است

قم یکی از مراجع تقلید گفت: اسلام در همه رشته‌ها ازجمله اقتصاد، برنامه‌های عالی و راهگشایی دارد که در آن سعادت و گشایش امور مردم را می‌خواهد. آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار و رییس سازمان بورس کشور اظهار امیدواری کرد، مصوبات کمیته فقهی سازمان بورس، همواره با موازین فقهی منطبق باشد و فعالیت‌های آن به اطلاع مردم برسد تا مردم و مسوولان بدانند که نظارت فقهی و رعایت قوانین شرع نه تنها باعث کند شدن روند معاملات نمی‌شود، بلکه موجب تصحیح معاملات و جلوگیری از اکل مال به باطل می‌شود و می‌توانیم با در نظر گرفتن کامل موازین فقهی، معاملات مشروع مطابق نیازهای روز انجام دهیم.


خسارت 75میلیارد تومانی سیل به کشاورزی سیستان و بلوچستان

زاهدان رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های 2هفته قبل بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی این استان خسارت وارد کرده است. ز رضا نجفی اظهار داشت: بر اثر بارندگی‌های اخیر و جریان سیلاب‌ها به ۳ هزار هکتار از مزارع و باغات در استان سیستان و بلوچستان خسارت وارد شده است.

وی افزود: سایر خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی استان شامل: ۳۷۰ واحد جایگاه دام، ۷۸۰ رشته قنات، ۱۰۶ کیلومتر جاده دسترسی به مزارع، ۶۰ کیلومتر کانال انتقال آب، ۷۵ کیلومتر انتقال آب بالوله، ۱۴۷مورد بندسار و ۹۰۷ حلقه چاه و چاهک است. وی گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار تن علوفه برای دام‌های دامداران خسارت دیده استان سیستان و بلوچستان مورد نیاز است.


اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان برای اجرای ۶۲ پروژه در دهلران

دهلران فرماندار شهرستان دهلران گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی از محل اعتبارات ملی و استانی، ۶۲ پروژه در شهرستان دهلران افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود. سیدحسینعلی موسوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه دیروز دهلران اظهار داشت: دهه فجر گرامیداشت سالروز حاکمیت ملت ایران بر سرنوشت خود است. فرماندار شهرستان دهلران در ادامه به برنامه‌های دولت برای شهرستان دهلران اشاره و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های دولت در این شهرستان که در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود، نشان از توجه دولت به این شهرستان است. وی گفت: شهرستان دهلران در ایام دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری از 56 پروژه و کلنگ‌زنی 6 پروژه خواهد بود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با اعتباری بیش از 5 هزار و 630 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی، این پروژه‌ها بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی خواهند شد.


افتتاح گلخانه محصولات کشاورزی در کنگاور

کرمانشاه پروژه گلخانه‌یی محصولات کشاورزی شهرستان کنگاور به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، با حضور استاندار کرمانشاه و جمعی از مسوولان استانی در این شهرستان افتتاح شد. این مجموعه در زمینی به مساحت ۱۰ هزار و ۲۰۰ مترمربع و با زیربنای ۵۰۰۰ مترمربع احداث شده است و امروز با حضور مسوولان استانی به بهره‌برداری رسید. مرکز گلخانه‌یی میوه‌های خارج از فصل در شهرستان کنگاور، با سرمایه‌گذاری به مبلغ 1.2میلیارد تومان احداث شده است.


گروه سرمایه‌گذار چینی وارد استان

چهارمحال و بختیاری شد

شهرکرد رییس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: گروه سرمایه‌گذار چینی برای بررسی ۳ طرح ملی وارد استان شد. محمدرضا نبوی دیروز در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و فعالان اقتصادی استان اظهار داشت: این گروه چینی برای بررسی 3 طرح

راه‌آهن شهرکرد ـ اصفهان، شهرک سلامت و جاده لردگان ـ ایذه وارد استان شده‌اند که در حال رایزنی با آنها هستیم. وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی، سرداران اقتصادی هستند، افزود: در این شرایط سخت که علاوه‌ بر تحریم‌های خارجی، شاهد تحریم‌های داخلی نیز هستیم اما همچنان به سازندگی ادامه می‌دهند.


نخستین نمایشگاه خودرو و تجهیزات جانبی در بوشهر گشایش یافت

بوشهر نخستین نمایشگاه خودرو و تجهیزات جانبی پنج‌شنبه شب با حضور استاندار و شماری از مسوولان دستگاه‌های اجرایی در بوشهر گشایش یافت. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران افزود: این نمایشگاه از 14 تا 17 بهمن‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی بوشهر پذیرای بازدیدکنندگان است. مهرداد ابراهیمی افزود: در نخستین دوره برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت خودرو، خودروسازان بزرگ داخلی ازجمله گروه خودروسازی سایپا، گروه صنعتی ایران‌ خودرو، کرمان خودرو، رامک خودرو، مدیاموتورز و واردکنندگان برتر کشور حضور دارند. وی یادآور شد: باتوجه به علاقه‌مندی مردم استان بوشهر به محصولات خودرویی کلاسیک، در حاشیه این نمایشگاه، جشنواره خودروهای کلاسیک نیز برپا شده است.


راه‌اندازی 50 شعبه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در کشور

قزوین مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: درمجموع تا 2سال آینده ۵۰ شعبه صندوق قرض‌الحسنه در کشور راه‌اندازی خواهد شد. محسن سنایی دیروز در مراسم افتتاح نخستین صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در قزوین اظهار داشت: در این صندوق نظام اقتصاد اسلامی مبنای کار ماست و امیدواریم بتوانیم بانکداری اسلامی به معنای کامل را در این صندوق محقق کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر