روی خط نیرو

۱۳۹۵/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۳۵۹

سفر چیت‌چیان به همدان

پاون| در سفر وزیر نیرو به استان همدان جز افتتاح دو واحد نیروگاه خورشیدی و تصفیه‌خانه فاضلاب رزن و مجتمع آبرسانی نینج، عملیات اجرایی سه واحد نیروگاه خورشیدی و برج خشک دوم نیروگاه شهید مفتح نیز آغاز خواهد شد. حمید چیت‌چیان امروز شنبه 16 بهمن‌ماه جاری برای شرکت در آیین بهره‌برداری از چهار طرح آب و برق به استان همدان سفر خواهد کرد. در سفر وزیر نیرو به استان همدان، بهره‌برداری از دو نیروگاه خورشیدی و دو طرح آبی در این استان آغاز خواهد شد. این گزارش می‌افزاید: همزمان با بهره‌برداری از دو نیروگاه 7مگاواتی خورشیدی (احیایی و اسلامی) در استان همدان، عملیات اجرایی سه واحد نیروگاه 7 مگاواتی خورشیدی و برج خشک دوم نیروگاه شهید مفتح نیز در این استان آغاز می‌شود. همچنین ‌در سفر یک‌روزه حمید چیت‌چیان به استان همدان، تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان رزن نیز به بهره‌برداری خواهد رسید. در این سفر مجتمع آبرسانی نینج نیز برای آبرسانی 15روستا با جمعیت 6 هزار نفر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.


مشکل واردات برق از ایران به‌زودی برطرف می‌شود

ایرنا| سفیر عراق در تهران گفت: نمایندگان 2 کشور در زمینه مسائل برق و انرژی درباره از سرگیری صادرات برق ایران به عراق در حال مذاکره‌اند و به سبب حکمفرمایی روح برادرانه بر روابط کنونی، مشکلات موجود به زودی برطرف می‌شود. «راجح الموسوی» درباره صادرات برق ایران به عراق افزود: برخی مطالبات مالی بین دوکشور دوست و همسایه یعنی ایران و عراق، همچون بروز اختلاف بین اعضای یک خانواده امری طبیعی است اما با توجه به روحیه برادرانه و تعامل بین دوطرف نگرانی نداریم و مطمئنیم مشکلات به آسانی حل می‌شود. وی تصریح کرد: مهم این است که دو کشور به حل مشکلات دوجانبه تمایل دارند و هرازگاه بروز برخی اشکالات سیاسی، اقتصادی یا تجاری در این مسیر طبیعی است.


آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک

ایسنا| عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی وابسته به هلدینگ انرژی سازمان بازنشستگی کشوری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اندیمشک آغاز شد. پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک در این زمینه اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این نیروگاه 12هزار میلیارد ریال است و موجب اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای 2000نفر در منطقه می‌شود. این نیروگاه در مراحل اجرایی برای حدود 700 نفر اشتغالزایی می‌کند و مساحت در نظر گرفته شده برای احداث این نیروگاه حدود 50 هکتار است. جهانگیری تصریح کرد: از مزیت‌های این نیروگاه نزدیک بودن به ترانزیت خط صادراتی به کشور عراق و همجواری با پست 400 برق سراسری کشور است و احداث آن موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در خوزستان می‌شود. وی گفت: این نیروگاه دارای کلاس اف به عنوان برترین کلاس نیروگاهی است و دارای راندمان بالای 50درصد است و آلودگی بسیار کمی نیز در بحث زیست محیطی دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر