از منطقه

۱۳۹۵/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۳۳۸

بارش برف بخش‌هایی از افغانستان را فلج کرد

بارش برف سنگین سبب مسدود شدن راه‌های مواصلاتی در بخش‌هایی از افغانستان شده است. به گزارش بی‌بی‌سی، مقام‌های محلی در ولایت پروان گفته‌اند تونل سالنگ مهم‌ترین راه ارتباطی کابل به ولایت‌های شمالی افغانستان اکنون مسدود شده و پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت خطرناک برای چند روز دوام داشته باشد. تونل سالنگ با نزدیک به ٣کیلومتر طول، در ارتفاع ٣٩٥٠متری از سطح دریا و در قسمت مرکزی رشته‌ کوه‌های هندوکش قرار گرفته است.


ابراز نگرانی مرکل درباره تغییر قانون اساسی ترکیه

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که برای سفری یک روزه به ترکیه رفته بود، ابراز نگرانی کرد که هرگونه تغییر در قانون اساسی که منجر به افزایش قدرت رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری شود باید متضمن آزادی بیان و آزادی مطبوعات هم باشد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، اردوغان که در کنفرانسی مشترک با مرکل در آنکارا شرکت داشت، در واکنشی گفت که اصول آزادی بیان و مطبوعات در قانون اساسی رعایت خواهد شد. او در عین حال مهمان خود را برای استفاده از عبارت «ترور اسلامی» سرزنش کرد. مرکل پس از دیدار و گفت‌وگوی دوجانبه با رییس‌جمهور ترکیه، در این کنفرانس خبری مشترک به لزوم همکاری این دو کشور برای مبارزه با «تروریسم» و پ‌ک‌ک تاکید کرد.


نماینده عراقی به قاچاق سلاح برای داعش متهم شد

استاندار صلاح‌الدین عراق از نخست‌وزیر این کشور خواست درباره اتهام یکی از نمایندگان که به قاچاق اسلحه برای داعش متهم است، تحقیقات فوری صورت گیرد. به نوشته السومریه نیوز، سخنگوی استانداری صلاح‌الدین اعلام کرده، مدارک ثابت شده نشان می‌دهد که مشعان الجبوری و پسرش یزن، مهمات و مواد غذایی را مستقیما دراختیار داعش می‌گذاشتند. مشعان الجبوری نیز چندی پیش استاندار صلاح‌الدین و معاونانش را متهم کرده بود که از رسیدن مواد غذایی به دست افراد تحت محاصره داعش جلوگیری می‌کنند.


امریکا بخشی از تحریم‌های روسیه را کاهش داد

وزارت خزانه‌داری امریکا بخشی از تحریم‌ها علیه یک نهاد اطلاعاتی روسیه را کاهش داد. تحریم‌ آژانس اف‌اس‌بی، اواخر سال گذشته در دولت اوباما در واکنش به اتهام‌های مطرح شده درباره تلاش مسکو برای تاثیرگذاری در انتخابات ریاست‌جمهوری وضع شد. به گزارش رویترز، وزارت خزانه‌‌داری با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرده به شرکت‌های امریکایی اجازه تعامل محدود با این آژانس اطلاعاتی روسی که برای اخذ تاییدیه واردات فناوری اطلاعات امریکا به روسیه لازم باشد، را خواهد داد. تاثیرات گسترده‌تر این معافیت‌ جدید هنوز مشخص نیست. جامعه اطلاعاتی امریکا، روسیه و نهادهای اطلاعاتی این کشور را متهم کرده‌اند که در حملات سایبری سال گذشته در طول مبارزات انتخاباتی دست داشته‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر