حمله ناموفق تروریستی در نزدیکی موزه لوور پاریس

۱۳۹۵/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۳۳۵

گروه جهان

به ‌گفته برخی منابع فرانسوی، موزه لوور پاریس هدف حمله توسط فردی مشکوک قرار گرفت. به گفته منابع آگاه، فرد مهاجم قصد حمله به سرباز فرانسوی با سلاح سرد را داشت که هدف تیراندازی از سوی سرباز فرانسوی قرار گرفت.

به گزارش رویترز، یک سرباز فرانسوی به یک مرد قمه به دست که قصد داشت با دو کوله‌پشتی وارد موزه لوور شود، تیراندازی و وی را زخمی کرد. این فرد ابتدا سعی کرده بود وارد فروشگاه زیرزمینی موزه شود و پیش از اینکه با شلیک پنج گلوله به‌شدت مجروح شود، به یک سرباز دیگر حمله کرده بود. به گفته پلیس، محل حادثه تخلیه شده است. وزارت کشور فرانسه در توییتی این حادثه را جدی خوانده و سخنگوی لوور نیز اعلام کرده که موزه در حال حاضر بسته است، ولی از تایید تخلیه شدن آن سر باز زد.

رسانه‌های فرانسوی هم به نقل از رییس پلیس شهر پاریس اعلام کردند که در بررسی کیف فرد مهاجم به هیچ‌گونه مواد منفجره‌یی دست نیافته‌اند، اما رییس پلیس پاریس تاکید کرد: «معتقدیم که فرد مهاجم به‌صورت منفردانه این حمله را ترتیب داده است، اما نیروهای ما فرد دیگری را هم به‌دلیل رفتارهای مشکوک بازداشت کرده‌اند.» وی افزود: «براساس شواهد و گزارش‌های اولیه، این حمله اقدامی تروریستی بوده است.»

نخست‌وزیر فرانسه نیز در جمع خبرنگاران گفت: «حمله جمعه در پاریس احتمالا تروریستی بوده است.» دفتر دادستانی کل فرانسه نیز در بیانیه‌یی از آغاز تحقیقاتی درخصوص این حمله از سوی مرکز مبارزه با تروریسم این کشور خبر داد. به گفته رییس پلیس پاریس، فرد مهاجم هنگام حمله فریاد «الله اکبر» سر داده بود. در حال حاضر مناطق واقع در اطراف این موزه توسط نیروهای امنیتی مسدود شده‌اند. وزارت کشور فرانسه در این راستا، عملیات امنیتی را در اطراف این موزه آغاز کرده و از مردم خواسته از این منطقه دور شوند. هنوز اطلاعات بیشتری از هویت عامل این حادثه و انگیزه وی منتشر نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر