واگذاری 5 شرکت به ارزش 500 میلیارد تومان

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۹۷۳


مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: در روز ۱۹بهمن ماه ۵ شرکت به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان واگذار خواهند شد.

جعفر سبحانی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به سومین مرحله واگذاری جایگاه‌های سوخت در سال ۹۵ اظهار کرد: در تاریخ ۲۴ بهمن ماه به صورت متمرکز در ۱۴ استان ۶۰ جایگاه سوخت واگذار خواهد شد.

وی افزود: ۱۵ جایگاه سوخت در تهران، ۵ جایگاه در آذربایجان‌غربی، ۵ جایگاه سوخت در استان فارس، ۸جایگاه سوخت در استان هرمزگان، ۱۴جایگاه سوخت در خوزستان و در استان‌های سیستان‌وبلوچستان، بوشهر و البرز و سایر استان‌ها هر کدام یک تا ۲ جایگاه سوخت در این تاریخ واگذار خواهد شد. سبحانی قیمت پایه این جایگاه‌های سوخت را ۳۸۰میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۳۰درصد پرداخت‌ها به صورت نقدی و مابقی در اقساط ۳ تا ۴ساله تعیین خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز دو سری واگذاری جایگاه سوخت صورت گرفته که در عمر ۱۵ساله سازمان خصوصی‌سازی بی‌سابقه بوده‌اند، خاطرنشان کرد: در تاریخ ۱۵شهریور امسال ۹۹ جایگاه سوخت عرضه شد که از این تعداد ۶۸ جایگاه به فروش رفت و تعداد متقاضیان برای این مزایده ۸ برابر زمان پیش از آن بود.

مشاور سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: در

۲۲ آذر ماه ۹۵ نیز ۴۰جایگاه سوخت عرضه شد که از این تعداد ۲۵ جایگاه به فروش رفت که در هر دو این مزایده‌ها ۱۰۰درصد واگذاری‌ها به بخش خصوصی واقعی بود. سبحانی تصریح کرد: همچنین در تاریخ ۱۹ بهمن امسال چند شرکت بزرگ شامل تولید نیروی برق سبز منجیل با ۲۵۵ میلیارد تومان قیمت پایه ۱۰درصد نقد و اقساط ۸ساله، شرکت کشت و صنعت دامپروری پارس با ۲۴۰ میلیارد تومان قیمت پایه ۲۰درصد نقد و مابقی اقساط، شرکت عمران و مسکن‌سازان شرق به قیمت پایه ۳۰ میلیارد تومان ۱۵درصد نقد و مابقی اقساط ۶ساله و شرکت مقره‌سازی ایران با قیمت پایه ۷.۵میلیارد تومان، کشتارگاه صنعتی ایلام با قیمت 7.5میلیارد تومان ۵درصد نقد و اقساط ۸ ساله واگذار خواهند شد. سبحانی افزود: در مجموع در روز ۱۹ بهمن ۵شرکت به ارزش ریالی ۵۰۰میلیارد تومان واگذار خواهند شد.

مشاور سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان کرد: البته برخی شرکت‌ها قبلا واگذار شده و خریدار مشکل پیدا کرده بود که به‌صورت وکالتی واگذار خواهد شد. وی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری گسترش توسعه و صنعت با ۱۰۰میلیارد تومان قیمت پایه و شرکت زغال‌سنگ البرز شرق با ۶۰میلیارد تومان قیمت پایه و شرکت نوسازی صنایع ایران با ۲۴میلیارد تومان قیمت پایه و شرکت گوشت یزد با 2.5میلیارد تومان قیمت پایه به‌صورت وکالتی واگذار خواهند شد.

وی ادامه داد: ضمن آنکه هفته گذشته نیز ۴شرکت عرضه شدند. مهم‌ترین آنها شرکت پتروشیمی دماوند بود که هر ۴شرکت نیز به فروش رفت. شرکت فرآورده‌های مواد پروتئینی اهواز به ارزش یک‌میلیارد تومان، شرکت ادوات کشاورزی اراک به ارزش ۷۰۰میلیون تومان و شرکت پتروشیمی دماوند به ارزش ۸۲۷میلیارد تومان به فروش رفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر