نمایش اتحاد

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۹۶۹


تلگراف:

این روزنامه یکی از تیترهای صفحه اول خود را به دیدار نخست‌وزیر بریتانیا و رییس‌جمهوری امریکا اختصاص داده است. بر این اساس، ترزا می ‌و دونالد ترامپ پس از دیدار در کاخ سفید در یک کنفرانس خبری مشترک تلاش کردند تا از یک جبهه واحد حمایت کنند و تعهدشان را به یک روابط ویژه نشان دهند. به نظر می‌رسد که این دو در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر اختلاف‌هایشان باشند؛ تیتری که تلگراف برای این موضوع انتخاب کرده نیز حاکی از اتحاد این دو، ولو در ظاهر است. پیش از این با اعلام حمایت دونالد ترامپ از سیاست‌هایی متضاد با رویکردهای ترزا می، استحکام روابط ویژه میان این دو کشور زیر سوال رفته بود. با این حال در جریان دیدار این دو نفر هرگونه اختلاف بین آنها کم اهمیت جلوه داده شد و رییس‌جمهوری امریکا گفت: «ما متعهد به تجدید پیوند عمیق با بریتانیا هستیم و حمایت پایدار امریکا را وعده می‌دهیم. ترزا می‌ در این سفر که نخستین دیدار یک رهبر خارجی با ترامپ پس از روی کار آمدن بود، امید داشت بتواند توافق تجاری دوجانبه با امریکا را همزمان با تلاش برای خروج از اتحادیه اروپا تسهیل کند.


وال‌استریت ژورنال:

یکی از تیترهای این روزنامه به آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند رییس‌جمهوری فرانسه اشاره دارد که به قربانیان حملات اخیر صورت گرفته در مونیخ آلمان ادای احترام کرده‌اند. این حملات در مرکز خریدی در دهکده المپیک در شمال غرب شهر مونیخ آلمان روی داده بود که در پی آن ۹ نفر کشته و بیش از ۳۵ نفر زخمی شدند. کمی بعد از حملات، جسد این فرد در یک کیلومتری مرکز خرید پیدا شد. پلیس گفته بود که او هیچ ارتباطی با گروه داعش نداشته است. این مهاجم مسلح به پیستول نیمه خودکار از نوع گلاک با کالیبر ۹میلی‌متر و بیش از ۳۰۰ فشنگ بوده است. گفته شده که وی با پروفایل جعلی فیس‌بوک و در حالی که خود را جای یک دختر جا زده بود، افرادی را به رستوران مک‌دونالد دعوت کرده بود. به گفته پلیس، وی هیچ سابقه جنایی نداشته اما پیش‌تر به علت افسردگی در یک مرکز روانپزشکی تحت درمان بوده است.


فیگارو:

تیتر یک این روزنامه فرانسوی به سخنرانی امروز فرانسوا فیون اشاره دارد که برگ دیگری از رقابت‌های انتخاباتی او خواهد بود. آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، این نامزد ریاست‌جمهوری فرانسه بر اساس نظرسنجی‌ها بیشترین شانس را دارد که در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده این کشور وارد کاخ الیزه شود. تشکیل یک پیمان دفاعی اروپایی و یک صندوق برای تامین عملیات‌های خارجی، یک صندوق ارز اروپایی و یک دستور کار برای هماهنگ‌سازی مالیات بر شرکت‌ها برای منطقه یورو از برنامه‌های مدنظر وی است. فرانسوا فیون نخست‌وزیر سابق فرانسه است که در سال 2007 با حکم نیکولا سارکوزی بر این مسند نشست. در ۲۰ نوامبر ۲۰۱۶ میلادی دور اول رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه فرانسه برای تعیین نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۷ برگزار شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر