اخبار

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۹۵۴

هشدار تاخیر در پرداخت وام ۴۰ میلیونی مسکن مهر

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدام مثبت بانک مرکزی در افزایش حجم تسهیلات مسکن مهر گفت: تاخیر در پرداخت این تسهیلات می‌تواند اثری منفی در اجرای تعهدات شرکت عمران شهرهای جدید داشته باشد.

به گزارش مهر، محسن نریمان درباره نقش افزایش تسهیلات بانکی در تکمیل مسکن مهر پردیس گفت: این اقدام کمک ویژه و مستقیم به متقاضیانی است که در پرداخت آورده خود با مشکل مواجه بودند.

نریمان اظهار کرد: با توجه به اینکه این مبلغ از محل تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود سریع‌تر به اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل واحدهای مسکن مهر می‌رسیم و تحویل واحدها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم شرکت عمران شهرهای جدید با افزایش حجم تسهیلات از ۳۰به ۴۰میلیون تومان تعهداتش را در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیاتی کند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، هماهنگی‌های لازم برای پرداخت تسهیلات میان شرکت عمران شهرهای جدید و بانک مسکن انجام شده و در این رایزنی‌ها، طرح‌های اولویت‌دار مسکن مهر مشخص شده است و پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالاتری دارند در اولویت قرار گرفتند. نریمان بیان کرد: پرداخت تسهیلات بانکی باید از دو هفته پیش آغاز می‌شد و تاخیر در روند پرداخت تسهیلات در اجرای تعهدات شرکت عمران شهرهای جدید اثری منفی دارد و بانک مسکن باید هر چه سریع‌تر تسهیلات مربوط به طرح‌های اولویت‌دار مسکن مهر را پرداخت کند.


تشکیل شورای عالی توسعه حمل و نقل محور

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای تشکیل شورای عالی توسعه حمل و نقل محور (TOD) با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد مراکز TOD استاندارد در ۱۰نقطه کشور انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد تقی‌زاده اظهار کرد: حمل و نقل ریلی که مسوولیت جابه‌جایی مسافران از حومه به شهر را دارد نه تنها عالی بلکه باید ایده‌آل باشد تا بتواند رغبت مسافر را همواره برای استفاده حفظ کند. وی افزود: به دلیل اینکه مسافر استفاده‌کننده از حمل‌ونقل حومه‌یی ریلی برای سفرهای کاری روزانه از قطار استفاده می‌کند باید سبک سیستم بدون تاخیر و منظم در فرآیند سرویس‌دهی وجود داشته باشد. معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با این بودجه و میزان تخصیص‌ها تا ۵ سال آینده نیز مشکلات حمل‌ونقل عمومی رفع نخواهد شد. بنابراین از امروز تا سال آینده، بندهای مختلف بیانیه مراحل تصویب را طی خواهد کرد و شورای عالی توسعه حمل و نقل محور نیز با حضور وزیر راه و شهرسازی تشکیل خواهد شد تا در ۱۰نقطه کشورTOD استاندارد ایجاد شود.


پیش‌بینی افزایش قیمت مسکن با انباشت تقاضا

رییس انجمن انبوه‌سازان با بیان اینکه انباشت تقاضا باعث افزایش قیمت مسکن می‌شود، گفت: درحال حاضر در بهترین حالت ۴۰۰هزار واحد مسکونی در کشورمان تولید می‌شود که این انباشت تقاضا می‌تواند در آینده به افزایش قیمت مسکن منجر شود.

به گزارش ایلنا، حسن محتشم، رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به راه‌اندازی سامانه پایش کیفیت ابنیه اظهار کرد: ایجاد این سامانه کار مشترکی است که با دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی با هدف ارتقای کیفیت ساخت و ساز در دستور کار انجمن و دانشگاه قرار دارد.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه هیچ تاثیری در افزایش قیمت نهایی مسکن ندارد، ادامه داد: بیمه تضمین کیفیت چند سالی است که در وزارت راه و شهرسازی مطرح است. در بیمه ۱۰ساله پیش‌بینی شده بود که بهره‌برداران در طول بهره‌برداری بیمه هزینه‌ها را بپردازند اما پیشنهاد ما این است که کار به عهده تولیدکننده یا انبوه‌ساز قرار گیرد و آنها خدمات پس از فروش و تضمین کیفیت را عهده‌دار شوند. محتشم ادامه داد: بحث شناسنامه فنی ملک هنوز اجرایی نشده چراکه این مبحث دارای اشکالاتی است که اگر به انبوه‌سازان واگذار شود، بهتر می‌توانند آن را اجرا کنند. رییس انجمن انبوه‌سازان با تاکید بر اینکه بالا رفتن قیمت ارز هم در افزایش قیمت مسکن بی‌تاثیر نیست، گفت: با وجود کنترل تورم اما بسیاری از اقلام ساختمانی مثل سیمان و فولاد با افزایش قیمت مواجه شده‌اند که این می‌تواند باعث افزایش قیمت مسکن شود.

وی با بیان اینکه بازار مسکن سالانه به ساخت یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد، ادامه داد: طبق برآورد کارشناسان اگر سالانه یک میلیون واحد در کل کشور بسازیم در سال ۱۴۰۴ عرضه و تقاضا برابر می‌شود.


ساماندهی موتورسیکلت‌ها نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها

نایب‌رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه برخورد سلبی قبل از ایجاد زیرساخت‌ها برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها نتیجه ندارد، گفت: امرار معاش راکبان در طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها باید مورد توجه باشد.

مرتضی طلایی در گفت‌وگو با مهر، درخصوص صدور مجوز آرم طرح ترافیک برای موتورسیکلت‌ها در سال ۹۶ گفت: این طرح از سوی کمیسیون عمران ارائه شده و قرار است دستورالعمل اجرایی آن به شورا ارائه شود.

وی افزود: اصل اقدام که راکبان موتورسیکلت در شهر ساماندهی شوند و از امنیت بیشتری برخوردار شوند، اقدام خوبی است؛ زیرا تردد موتورسیکلت‌ها در ایجاد آلودگی‌های محیط‌زیستی، آلودگی هوا و ترافیک تاثیرگذار است، بنابراین اصل ایده درست و خوب است و باید با فراهم کردن زیرساخت‌ها و پیوست‌های لازم، به‌طور صحیح این کار انجام شود.

طلایی با بیان اینکه تنها نباید برای اجرای این طرح به برخورد سلبی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی اکتفا شود، گفت: زمانی که در نیروی انتظامی بودم طرحی در خصوص ساماندهی موتورسیکلت‌ها اجرایی شد. پیش از اجرای طرح، محل‌هایی را برای توقف موتورسیکلت‌ها که هنوز هم برخی از این توقفگاه‌ها وجود دارد، جانمایی کردم. این موضوع را بارها اطلاع‌رسانی کردیم، سپس طرح انضباطی اجرایی شد و به دلیل آنکه بسترهای اجرای طرح آماده بود، طرح به خوبی اجرایی شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر