اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۹۴۷

گرفتن سود بانکی از نظر دین اسلام مشکل دارد

قم آیت‌الله سیدمحمد علمی علوی گرگانی، از مراجع تقلید گفت: بانک‌ها به شکل‌های مختلف در حال گرفتن سود از مردم هستند، گرفتن سود از نظر دین اسلام مشکل دارد. وی روز شنبه در دیدار جمعی از کارشناسان و اقتصاد‌دانان حوزوی اظهار داشت: گرفتن این سودهای نامبارک، همه را گرفتار کرده و باعث گسست خیلی از خانواده‌ها شده است. وی با بیان اینکه یکی از دردهای جامعه، بانک‌ها هستند، ابراز کرد: متاسفانه در کشوری زندگی می‌کنیم که بانک‌ها اسم اسلامی را یدک می‌کشند و حتی بر سر در بانک‌ها نام اسلامی می‌نویسند، اما در عمل کوچک‌ترین حرکتی نشان نمی‌دهند. این مرجع تقلید افزود: بانک‌ها به جای اینکه در خدمت اشتغال کشور باشند و با آن پول‌های انباشته شده، کارخانه‌ها راه‌اندازی شوند، برعکس عمل می‌کنند و با گرفتن سود آنچنانی، کارخانه‌های تولیدی را از رونق و کسب و کار می‌اندازند.


مدیرکل پست ایلام معرفی شد

ایلام طی حکمی از سوی مهری، معاون وزیر، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست، بابک گله‌داری به عنوان مدیرکل پست ایلام منصوب شد. به گزارش روابط‌ عمومی اداره کل پست استان، در متن این حکم آمده است: «جناب آقای بابک گله‌داری؛ نظر به شایستگی و تجارب ارزشمندتان جنابعالی را به سمت مدیرکل پست استان ایلام منصوب می‌نمایم، امید است با اتکال به خداوند متعال و رعایت اخلاق و تقوای الهی با جدیت و تلاش وافر، خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم سرافراز ایران را سرلوحه کار خود قرار داده و در جهت تحقق اهداف دولت تدبیر و امید موفق باشید. توفیق شما را در تقویت عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحت زعامت مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (حفظه‌الله) از درگاه خداوند متعال مسالت می‌نمایم.»


دستگاه کلرزنی اتوماتیک شهر فرمهین راه‌اندازی شد

اراک مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان فرمهین از نصب و راه‌اندازی دستگاه کلرزنی مایع در شهر فرمهین خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی رحیم کریمی مهر آبادی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان فرمهین با اشاره به خبر فوق اظهار داشت: با توجه به موقعیت مکانی ایستگاه کلرزنی گازی یک تنی شهر فرمهین و قرار گرفتن آن در نزدیکی منطقه مسکونی، با پیگیری‌های معاونت بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نصب و راه‌اندازی دستگاه کلرزنی مایعی هوشمند در دستور کار قرار گرفت و اجرا شد. وی هدف از نصب دستگاه

کلر زن مایع هوشمند را بهبود فرآیند گندزدایی و افزایش کیفیت آب، کاهش خطرات و افزایش ضریب ایمنی و همچنین کاهش هزینه‌ها دانست. مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان فرمهین هزینه نصب این دستگاه را بالغ بر 50 میلیون ریال اعلام کرد.


تعمیر و بهسازی جایگاه عرضه سوخت در خمین

اراک به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی جایگاه قدیمی عباس آباد خمین تعمیر اساسی، بهسازی و زیبا‌سازی شد. حسن سراجی، رییس ناحیه خمین گفت: جایگاه فوق در مدت 3ماه با هزینه بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان مرمت و بهسازی شده است. وی بیان کرد: جایگاه فوق از نظر تعمیر سایه‌بان، ساختمان اداری، اتاق کارگران، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، اتاق کودکان، اتاق عابربانک، تعویض دوربین‌های مداربسته و تعویض

۳ عدد تلمبه دو نازله اقدامات موثری انجام داده است. وی ادامه داد جایگاه فوق مجموعا دارای ۱۶ دستگاه نازل (۸ دستگاه نازل بنزین و ۸ دستگاه نازل نفتگاز است) که این تعمیرات می‌تواند در رضایت مردم و حریم امنیت عمومی و صیانت از حقوق شهروندان موثر باشد.


گرد و غبار اهواز 4 برابر حد مجاز

اهواز رییس اداره پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه اکنون شاخص کیفی هوای اهواز ناسالم است، گفت: در حال حاضر غلظت گرد و غبار در هوای اهواز بیش از 4 برابر حد مجاز است. سیروس کریمی اظهار کرد: در حال حاضر غلظت ریزگردها در اهواز 630 میکروگرم در مترمکعب، دزفول 350 میکروگرم در مترمکعب، اندیمشک 307 میکروگرم در مترمکعب و سوسنگرد 274 میکروگرم در مترمکعب است. وی با بیان اینکه هم‌اکنون شاخص کیفی هوای اهواز ناسالم است، تصریح کرد: توفان‌های روز گذشته موجب فعال شدن کانون‌های گرد و غبار در جنوب و جنوب شرقی استان خوزستان به‌ویژه محور اهواز ـ ماهشهر، اهواز ـ رامهرمز و اهواز ـ رامشیر شد و گرد و غبار کنونی نیز حاصل فعالیت همین کانون‌هاست.


اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث کارخانه زباله‌سوز

قم شهردار قم از اختصاص بودجه ۲۵۰ میلیاردی برای احداث کارخانه زباله‌سوز در سال آینده خبر داد. سیدمرتضی سقاییان‌نژاد با بیان اینکه سال گذشته باتوجه به نبود برنامه راهبری بودجه پروژه محور ارائه شد، اظهار داشت: بودجه ما در سال گذشته در راستای رفع بدهی‌های شهرداری، توسعه برنامه‌های زیست‌محیطی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و تدوین برنامه قم 1400 ارائه شد و توانستیم تمام این اهداف را محقق‌ کنیم. شهردار قم با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل‌ شده و بیش از 300 هکتار به فضای سبز شهری اضافه‌ شده است، گفت: در قسمت‌ پسماند و نظافت شهری نیز با مبنای آموزش شهروندی اقدامات گسترده‌یی را امسال اجرایی کردیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر