۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰

آمار حذف تبلیغات مخرب از گوگل

انگجت گوگل نزدیک به 2میلیارد «تبلیغات بد» را در سال ۲۰۱۶ حذف کرده است. گوگل در سال ۲۰۱۶ به حذف نزدیک به 2میلیارد مورد از تبلیغات اقدام کرده که بیش از دو برابر سال ۲۰۱۵ است. تبلیغ ناقص و نامناسب در سراسر اینترنت وجود دارد و گوگل تلاش می‌کند این تبلیغات را متوقف کند تا نتوانند از کاربران سوءاستفاده کنند. با توجه به گزارش‌های اخیر درباره این موضوع، گوگل، بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی جهات 1.7 میلیارد تبلیغات از پلتفرم تبلیغاتی خود را در سال ۲۰۱۶ حذف کرده است که در مقایسه با سال پیش از آن دو برابر شده است. خانه‌داری آنلاین شامل ۶۸ میلیون تبلیغات برای محصولات دارویی غیرقانونی، ۸۰ میلیون برای محتواهایی که گمراه‌کننده است و مصرف‌کنندگان را فریب می‌دهد و همچنین ۱۱۲ میلیون شامل دیگر ترفندهای تبلیغاتی می‌شود. گوگل می‌گوید: همچنین ۶۰۰۰ وب‌سایت و ۶۰۰۰ حساب کاربری که آگهی کالاهای تقلبی منتشر می‌کردند را حذف کرده‌ است، موضوعی که به یک مساله‌ مهم در فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر مبدل شده است. هرچند با وجود تلاش‌های گوگل، این شرکت می‌داند کلاهبرداران همچنان تلاش می‌کنند از مردم سوءاستفاده کنند. بنابراین شما همیشه باید مراقب آن چیزی که رویش کلیک می‌کنید، باشید.

دانشمندان هیدروژن متالیک ساختند

فیزیکس دانشمندان موفق شده یکی از نادرترین و گرانبها‌ترین مواد روی کره زمین به نام هیدروژن متالیک را بسازند. حدود یک قرن پس از نظریه‌پردازی، بالاخره محققان دانشگاه هاروراد توانستند متالیک هیدروژن را بسازند. اتم هیدروژن متالیک به وسیله پروفسور علوم طبیعی توماس دی کابوت، ایزاک سیلوا و رانگا دیاس دانشجوی پست دکترا ساخته شده است. محققان برای ساخت آن نمونه کوچکی از هیدروژن را در فشار ۴۹۵ پاسکال یا بیش از 71.7 میلیون پوند ب راینچ مربع قرار دادند. این میزان حتی از فشار هسته زمین هم بیشتر است. درچنین وضعیتی مولکول‌های جامد هیدروژن می‌شکنند و مولکول‌های جداشده به هیدروژن اتمیک تبدیل می‌شوند که نوعی فلز است.

هیدروژن متالیک تولید شده علاوه بر آنکه به برخی سئوالات بنیادین درباره ماهیت ماده پاسخ می‌دهد، کاربردهای وسیعی دارد و می‌توان در ابررساناها از آن استفاده کرد. سیلورا در این باره می‌گوید: این نخستین نمونه از هیدروژن متالیک در زمین است.

لباس‌های فضانوردان سبک‌تر می‌شود

بیزینس اینسایدر به‌تازگی نخستین تصاویر از لباس جدید فضانوردان رونمایی شده که علاوه بر سبک‌تر شده از جنس انعطاف پذیرتری هستند.

شرکت بویینگ مشغول ساخت و آزمایش یک فضاپیما به نام CST-100 است. درهمین راستا این شرکت از لباس فضانوردان که بخش مهمی از پروژه ساخت فضاپیماست رونمایی کرد. وزن این لباس همراه لوازم جانبی آن حدود ۹ کیلوگرم است. حال آنکه لباس‌های فضانوردی معمول حدود ۱۳.۶ کیلوگرم وزن دارند. از دیگر مزایای این لباس وجود دستکش‌هایی با قابلیت استفاده در صفحات لمسی، انعطاف‌پذیری بیشتر لباس و کلاه‌های نرمی است که همراه لباس وجود دارند. اریک بو یکی از فضانوردان ناسان در این باره می‌گوید: لباس‌های جدید بسیار سبک‌تر و ساده‌تر هستند. این واقعا نکته خوبی است.

حل اشکال و ارتقای امنیت ارمغان آپدیت iOS

مک‌رومرز اپل بالاخره نسخه آپدیت‌ شده iOS ۱۰.2.1 را پس از چند هفته آزمایش برای عموم مردم منتشر کرد. آپدیت 10.2.1 iOS تنها چند هفته پس از انتشار 10.2 iOS عرضه شده است و دومین به‌روزرسانی اصلی برای سیستم عامل ۱۰ IOS به شمار می‌رود. آپدیت 10.2.1 iOS یک نرم‌افزار رایگان برای تمامی کاربران ۱۰ iOS است. این آپدیت همچنین می‌تواند روی دستگاه‌های iOS با استفاده از iTunes در مک یا PC دانلود و نصب شود. این به‌روزرسانی به تازگی عرضه شده و ممکن است بلافاصله در تمام دستگاه‌های موجود در دسترس نباشد. هیچ تغییر یا ویژگی جدیدی در طول فرآیند آزمایش بتا برای آپدیت 10.2.1 iOS کشف نشده که نشان می‌دهد این به‌روزرسانی روی حل اشکال و بهبود عملکرد تمرکز کرده است. با توجه به نکات منتشر شده توسط خود اپل برای 10.2.1، iOS این به‌روزرسانی حل اشکال و بهبودهای امنیتی نامشخصی را به ارمغان می‌آورد. طبق شنیده‌ها، آپدیت 10.2.1 iOS به زودی توسط یک نسخه بتای 10.3 iOS جدید دنبال می‌شود. البته مقرر شده بود که نخستین نسخه بتای 10.3 iOS در تاریخ ۱۰ژانویه (۲۱دی ماه) منتشر شود که البته هنوز از آن خبری نیست.

ردیابی حیات در جهان با روشی هزاربرابر دقیق‌تر

دیلی‌میل ناسا قصد دارد با انجام آزمایشی که هزار برابر دقیق‌تر از روش‌های کنونی است، احتمال حیات در سیاره‌های دیگر را بررسی کند. هم‌اکنون این آزمایش برای تحلیل از آمینو آسیدها (یکی از ماده‌های اصلی حیات در زمین) استفاده می‌شود. با استفاده از این روش می‌توان آمینواسیدها را در غلظت‌های کم و حتی در نمونه‌های بسیار شور یافت. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های روش جدید استفاده از الکتروفورزمویین است. این روش بسیار ساده و شامل ترکیب نمونه مایع با یک معرف مایع است. پس از آن در شرایطی خاص تحلیل‌های آزمایشگاهی انجام می‌شود. پیتر ویلیی از ناسا که این تحقیق را انجام داده، می‌گوید: بهترین راه برای ردیابی حیات استفاده از تحلیل‌های مایع محور مانند نمونه‌یی است که در اقیانوس‌ها انجام می‌شود. این روش از اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی کشف شده و اما نخستین مرتبه است که برای بررسی وجود حیات در خارج اقیانوس‌ها استفاده می‌شود.