همکاری با مجالس کشورهای اسلامی

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۹۱۲

عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی خویش را برای همکاری مشترک با همکاران خود در مجالس کشورهای اسلامی درراستای تقویت همبستگی و وحدت میان کشورهای اسلامی و تلاش مشترک برای حل‌وفصل اختلافات و چالش‌های موجود اعلام می‌کند.

به گزارش ایرنا، کاظم جلالی در نشست پایانی دوازدهمین اجلاس روسای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: بخش عمده‌یی از ظرفیت‌های موجود در جهان اسلام به‌جای اینکه درراستای ارتقای ثبات، توسعه، پیشرفت و رفاه مردم به کار گرفته شود در دامن زدن به اختلافات و درگیری‌ها یا برای مقابله با چالش‌ها و مشکلات جاری هزینه می‌شود.

وی به ظهور تروریسم و اقدامات جنایتکارانه آنها در منطقه اشاره کرد و ادامه داد: رشد تفکرات افراط‌گرایی و ظهور و گسترش گروه‌های تروریستی همانند داعش چالش عمده‌یی برای کشورهای اسلامی به وجود آورده است.

جلالی با بیان اینکه اقدامات غیرانسانی تروریست‌ها هیچ نسبتی با فرق اصلی اسلام ندارد، یادآور شد: جریان تکفیری و افراطی نتیجه انحراف در اندیشه اسلامی و متاثر از عوامل داخلی و مداخله خارجی است و قطعا اندیشه‌یی که در آن جان، مال و کرامت انسان‌ها مورد احترام نیست، سنخیتی با آموزه‌های والای دین مبین اسلام و تناسبی با روح بزرگ و عطوفت پیامبر اسلام (ص) ندارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر