تحرکی جدید در حل بحران سوریه

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۹۱۱

ولادیـمـیر پـــوتــیــن ریـیـس‌جـمـهـوری روسـیـه، روز گذشته در مذاکره تلفنی با نورسلطان نظربایف همتای قزاقستانی‌اش، نقش آستانه را در برگزاری و سازماندهی نشست سوری-سوری ارزشمند خواند.

بنا به اعلام پایگاه خبری کاخ کرملین، پوتین گفته است که شرکای قزاقستانی در برگزاری نشست سوریه در آستانه سهم بزرگی داشتند. روسای جمهوری دو کشور همچنین در این گفت‌وگو خاطرنشان کردند که نشست آستانه به تلاش‌های بین‌المللی برای حل‌وفصل سیاسی مناقشه سوریه تحرک جدیدی ایجاد کرد.

در همین رابطه ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همکاری با ایران و ترکیه در حل مساله سوریه را سازنده می‌دانیم. سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین تاکید کرد: همکاری‌ها با ایران و ترکیه برای حل‌وفصل سیاسی بحران سوریه را بلندمدت می‌دانیم، زیرا خوب آگاهی داریم که روند حل آن طولانی‌مدت است و تشریک مساعی و همگرایی تمام کشورهای درگیر را می‌طلبد. گفتنی است سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز اعلام کرده که مسکو همکاری‌ها با تهران و آنکارا را برای کمک به حل سیاسی بحران سوریه افزایش می‌دهد. در همین رابطه لاوروف روز چهارشنبه هفته گذشته در جلسه علنی دومای روسیه اظهار کرده بود: همکاری‌های روسیه با ایران و ترکیه و همچنین با دیگر کشورهای منطقه برای تثبیت بهبود اوضاع سوریه افزایش خواهد یافت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر